Kledingruil bij 'Mrs. Harris goes to Paris'

Gepubliceerd op: 21 november 2023 15:00

Begin december kun je bij TheaterCinema genieten van de film 'Mrs. Harris goes to Paris'. Na afloop organiseren we zowel in Rijswijk als in Voorburg een leuke kledingruil samen met Stichting 'Krijg de Kleertjes'. Doe jij mee?

De film 'Mrs. Harris goes to Paris'

Londen, de jaren 50. Een ogenschijnlijk gewone Britse huishoudster droomt ervan om een couture-jurk van Christian Dior te bezitten. Om het geld bijeen te krijgen, zodat ze haar droom kan najagen, werkt, gokt en lijdt Ada honger. Als ze eenmaal genoeg heeft gespaard vertrekt ze naar Parijs, maar daar staan flink wat verrassingen op haar te wachten. Een avontuur dat niet alleen haar eigen vooruitzichten zal veranderen, maar ook die van de mensen die ze ontmoet.

Deze film is gebaseerd op Paul Gallicos roman 'Mrs. 'Arris Goes to Paris' uit 1958.

Bekijk de trailer van 'Mrs. Harris goes to Paris'

'Mrs. Harris goes to Paris' + Kledingruil in Voorburg

• Zaterdag 2 december: kledingruil-inzamelmoment in de Bibliotheek Voorburg (11.00 – 13.30 uur)
  • Donderdag 7 december: vertoning film in Theater Ludens + na afloop kledingruil

Koop je kaartje voor 'Mrs. Harris goes to Paris' in Voorburg

'Mrs. Harris goes to Paris' + Kledingruil in Rijswijk

• Zaterdag 9 december: kledingruil-inzamelmoment in de Bibliotheek Rijswijk (11.00 – 13.30 uur)
  • Dinsdag 12 december: twee keer vertoning film bij de Rijswijkse Schouwburg + twee keer na afloop kledingruil

De eerste film draait om 15.00 uur, de tweede film om 20.00 uur.

Koop je kaartje voor 'Mrs. Harris goes to Paris' in Rijswijk

Waarom organiseren we deze kledingruil?

December staat in het teken van veel cadeautjes voor elkaar kopen en dan gaat het vaak vooral om nieuwe items. In de film 'Mrs. Harris Goes To Paris' laat Mrs. Harris een mooie jurk voor zichzelf maken. Goede kleding gaat een leven lang mee. Soms raak je uitgekeken op kleding, maar kan je iemand anders er heel blij maken. Je kleding ruilen is steeds populairder aan het worden.

Lydia van Stokhem van Stichting ‘Krijg de Kleertjes’ organiseert speciaal bij deze filmvoorstellingen een kledingruil. Lever dus jouw nette kleding in en zoek een nieuw kledingstuk uit op de dag van de filmvoorstelling. Zo maken we elkaar weer blij met een nieuwe outfit!

Voorwaarden voor de kledingruil

•    Je mag maximaal 3 kledingstukken inleveren. Geen schoenen, tassen of onderkleding;
•    De kledingstukken zijn schoon, onbeschadigd en van deze tijd;
•    Kledingmerken in categorieën als Shein, Primark, Ali Express worden niet aangenomen. Wij vinden het belangrijk om een gezonde, duurzame textielindustrie te ondersteunen;
•    Een tas met ingeleverde kleding is voorzien van naam en telefoonnummer;
•    Bezoekers van beide films kunnen maar op één moment aan de kledingruil deelnemen;
•    Alle kleding die na afloop niet geruild is, gaat naar organisaties zoals Swaps, Pakkie Deftig en Dress4suc6.