Onze opening in het Huis van de stad Rijswijk

Gepubliceerd op: 17 juli 2023 12:00

De Bibliotheek aan de Vliet opende op zaterdag 15 juli de deuren in het Huis van de stad Rijswijk. Onder grote belangstelling werd het symbolische lint losgetrokken door directeur-bestuurder Gerard Hendriks en wethouder Werner van Damme. Kom jij snel een bezoekje brengen?

Een nieuwe locatie met nieuwe openingstijden

Een nieuwe locatie zorgt ook voor nieuwe openingstijden. Vanaf nu is de Bibliotheek Rijswijk elke maandag tot en met vrijdag open van 09.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag kan je langskomen tussen 09.00 en 18.00 uur.

Wil je graag een bibliotheekmedewerker spreken? Wij zijn aanwezig op maandag tussen 12.00 en 18.00 uur, op dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur, en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

De derde bewoner van het Huis van de stad Rijswijk

Eerder waren onze partners Welzijn Rijswijk (het Trefpunt en Rijswijk Doet) en Stichting Trias, Centrum voor de Kunsten al verhuisd. Met de komst van de Bibliotheek aan de Vliet wordt het Huis van de stad Rijswijk steeds leuker en levendiger. Vanaf het najaar kun je ook voor de gemeente Rijswijk terecht in het Huis van de stad Rijswijk. Zo kun je hier bijvoorbeeld je paspoort aanvragen. Je vindt het Huis van de stad Rijswijk aan de Generaal Spoorlaan 2.

Enthousiaste reacties

Na maanden hard werken, die laatste loodjes wegen toch altijd het zwaarst, was het ontzettend leuk om zoveel enthousiaste mensen onze nieuwe locatie te laten zien. We hebben de hele dag door blije en vrolijke reacties gehoord van bezoekers, en daar doen we het natuurlijk voor. De voorleestribune was meteen erg populair bij lezende kinderen en hun ouders. En ook het speciale honingraatmeubel aan de wand was erg populair. Zo mooi om te zien dat iedereen zich meteen thuisvoelde, de Bibliotheek is ook echt jouw tweede huiskamer.

Kom jij ook snel onze nieuwe vestiging bewonderen?