Expositie 'De nieuwe kleren van de koningin' in Bibliotheek Leidschendam

Gepubliceerd op: 20 juli 2023 14:00

Kom naar de expositie van 'De nieuwe kleren van de koningin' in de Bibliotheek in Leidschendam! Angelique Schipper van Talentenloods heeft maar liefst 100 barbies aangekleed met afval. Tijdens de opening op maandag 31 juli kunnen kinderen zelf barbies aankleden met afval. Zo zie je maar dat je van iets lelijks, iets heel moois kunt maken!

Stof tot nadenken

De tentoonstelling is een verdieping op haar eerste duurzame sprookje ‘De nieuwe kleren van de koningin’. De Industriële Revolutie is begonnen in de 18e eeuw met een tekort aan kleding. Dankzij de stoommachine kon er veel meer kleding gemaakt worden. Nu is er een overschot aan kleding, dat vaak in de vuilnisbak beland. Met deze expositie zie je dat van afval prachtige dingen gemaakt kunnen worden.

Feestelijke opening op maandag 31 juli

Op maandag 31 juli wordt de voorstelling geopend door burgemeester Martijn Vroom. Van dinsdag 1 t/m vrijdag 18 augustus zijn er op dinsdag en vrijdag gratis workshops. Kinderen maken dan onder leiding van Angelique zelf afvalkleertjes. Neem vooral afvalverpakkingen en je eigen barbie(s) mee. Dan kun je ze na afloop mooi aangekleed mee naar huis nemen. Ook hoort er bij de tentoonstelling een leuke speurtocht. Zo kunnen kinderen ontdekken waar alle kleertjes van gemaakt zijn.

Op de andere dagen is Angelique ‘s middags aanwezig en kun je haar van alles vragen. Ook kun je haar sprookjes alvast in de Bibliotheek lezen, voordat deze naar de drukker gaan.

Kom gezellig langs om deze tentoonstelling te bekijken!

Meer informatie over Stichting Talentenloods