Hulp bij uw belastingaangifte

Gepubliceerd op: 3 maart 2020 14:00

De Bibliotheek aan de Vliet, Woej en Welzijn Rijswijk bieden inwoners van Leidschendam-Voorburg en Rijswijk op verschillende manieren gratis hulp aan bij de jaarlijkse belastingaangifte.

Voor uw aangifte kunt in de bibliotheek gratis gebruikmaken van onze computers. En documenten voor de belastingdienst kunt u gratis bij ons printen. Met Woej en Welzijn Rijswijk kunt u een afspraak maken om samen de aangifte digitaal in te vullen.

In de bibliotheek

U kunt tot 1 mei terecht in één van de locaties van de Bibliotheek aan de Vliet:

Leidschendam | Fluitpolderplein 5, Leidschendam
Rijswijk | Generaal Eisenhowerplein 101, Rijswijk
Voorburg | Koningin Julianalaan 257, Voorburg

Bent u geen lid van de bibliotheek? Ook dan kunt u gebruikmaken van onze computers en gratis uw documenten printen.

Belastingspreekuren bij Woej en Welzijn Rijswijk

Woej en Welzijn Rijswijk stellen de volgende voorwaarden als u een afspraak wilt maken voor het belastingspreekuur.Samen met een deskundige wordt de aangifte digitaal ingevuld. Dit kan voor u alleen maar ook voor u en uw partner samen. U kunt gebruikmaken van de service als u:

• Geen eigen woning bezit;
  • Niet meer spaargeld dan € 30.000 per persoon hebt;
  • Uw bruto jaarinkomen niet hoger is dan € 23.000 voor een alleenstaande en€ 30.000 voor een (echt)paar;
  • Geen ondernemer of zzp'er bent;
  • U (beiden) beschikt over een eigen DigiD-code;
  • Bij grote drukte hebben 65 plussers voorrang;
  • Hebt u geen aanslagbiljet gekregen, maar ontvangt u naast uw AOW, een klein pensioen en hebt u in 2019 hoge kosten gemaakt? Voor bijvoorbeeld vervoer bij ziekte, medicatie of voor het volgen van een dieet? Dan kunt u ook een afspraak met ons maken.

Afspraak maken met Woej in Leidschendam-Voorburg

Bel 070 - 205 47 50 voor een afspraak. De afspraken worden tot 1 mei gehouden in de Oranjehoek (Oranje Nassaustraat 1, Voorburg), De Groene Loper (Van Royenstraat 2, Voorburg) en De Plint (Prins Frederiklaan 7, Leidschendam).

Afspraak maken met Welzijn Rijswijk in Rijswijk

Op dit moment staan er spreekuren gepland op zaterdag 21 maart en op zaterdag 28 maart. Deze worden gehouden in de bibliotheek aan het Generaal Eisenhowerplein 101.

Voor zaterdag 21 maart kunt u een afspraak maken met Martine Koopman. U kunt haar bellen op 06 11 27 60 26. Zij is bereikbaar op werkdagen van 10.00 - 16.00 uur.

Voor zaterdag 28 maart kunt u een afspraak maken met Hans Knigge. U kunt hem bellen op 06 36 43 58 78. Hij is bereikbaar op dinsdag, woensdag en donderdag van 9.00 - 16.00 uur. Bij geen gehoor graag de voicemail inspreken met uw naam en telefoonnummer. U wordt dan teruggebeld.

Lees meer over hulp bij belastingaangifte