Creatief schrijven door te spelen met taal

Gepubliceerd op: 29 maart 2019 15:30

Lezen wat door een ander is geschreven, is leuk. Zelf schrijven is misschien nog wel leuker. Schrijfdocent Sylvia Roes verzorgt vanaf 15 april weer verschillende schrijfactiviteiten bij de bibliotheek. Neem pen en papier of uw laptop mee en laat u inspireren. En leer door te spelen met taal creatiever te schrijven.

Basiscursus creatief schrijven

Met speelse opdrachten zet u uw verbeelding aan het werk. U leert gemakkelijker, beter en origineler te schrijven. Tijdens de cursus gaat u aan de slag met proza, poëzie en andere tekstvormen. Thuis werkt u een opdracht uit. In de volgende les krijgt u tips van de docent en de andere cursisten.

Schrijfervaring is niet nodig, een redelijke kennis van de Nederlandse taal wel.

• Rijswijk | maandag 15 april t/m 27 mei | 19:30 - 22:00 uur *
  • Voorburg | maandag 3 juni t/m 15 juli | 14:00 - 16:30 uur *

* Er is geen cursus op Tweede Paasdag (22 april) en Tweede Pinksterdag (10 juni).

Schrijfcafé

Schrijft u graag verhalen of vindt u het leuk om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is met taal? Kom dan naar het schrijfcafé in de bibliotheek. U krijgt verrassende en uitdagende opdrachten die uw verbeeldingskracht aan het werk zetten.

Het schrijfcafé is geen cursus. U kunt zelf bepalen of u één of meerdere keren meedoet.

• Voorburg | 10:30 - 12:30 uur
    vrijdag 7 juni | 5 juli | 6 september | 4 oktober | 1 november | 6 december

• Rijswijk | 19:30 - 21:30 uur
    woensdag 3 juli | 7 augustus | 4 september | 2 oktober | 6 november | 4 december

Over Sylvia Roes

Sylvia Roes is professioneel tekstschrijver. Zij werkt onder andere voor gemeenten, ministeries, en andere overheidsinstellingen. Cursussen creatief schrijven biedt zij aan via haar praktijk ‘Toverpen’.

Wilt u creatiever leren schrijven?

Koop dan een kaartje via onderstaande knop of aan de balie in de bibliotheek.

Info & Kaartverkoop