Ontvangt u uw post al digitaal?

Gepubliceerd op: 8 januari 2021 12:00

Jaarlijks worden er veel brieven per post verstuurd. Dit is niet goed voor het milieu en brengt kosten met zich mee. De bibliotheek aan de Vliet heeft ervoor gekozen om zoveel mogelijk post digitaal naar u te versturen. Ontvang voortaan ook uw post van ons per e-mail! Hieronder leest u wat u digitaal kan ontvangen en hoe u dit zelf in orde maakt.

Wat ontvangt u voortaan digitaal?

1) De contributierekening(en)

• Leners die een automatische incasso hebben afgegeven, ontvangen jaarlijks een melding van incassering in 'Mijn Bibliotheek'.
    U kunt al uw financiële gegevens inzien onder de tabbladen 'details financiële posten', 'recent betaalde posten' en 'iDEAL transacties'.
  • Leners die geen automatische incasso hebben afgegeven, ontvangen de jaarlijkse factuur per e-mail.

Log in bij 'mijn bibliotheek'

2) Betalingsherinnering(en)

Mocht u een keer vergeten om uw jaarlijkse contributie te betalen binnen de betaaltermijn, dan ontvangt u een betalingsherinnering per e-mail.

3) Registratienota('s)

Dit is de rekening voor openstaand te-laat-geld. Dit wordt geregistreerd als u boeken of dvd's te laat inlevert. Dat kunt u gemakkelijk voorkomen door een 'mijn bibliotheek' account aan te maken en uw boeken snel en gemakkelijk online te verlengen. Lukt dit niet? Dan kunt u ons op werkdagen bellen om het telefonisch in orde te maken.

4) Materiaalvergoeding

Bij overschrijding van de leentermijn wordt eerst een herinnering verstuurd, daarna volgt een registratienota 'materiaalvergoeding’.

5) Berichtvoorkeuren

U krijgt bijvoorbeeld een herinnering per mail van wanneer uw geleende materialen aflopen. U kunt deze vervolgens zelf verlengen via Mijn Bibliotheek als dat nodig is.

Wat u zelf handmatig kunt wijzigen onder Mijn Bibliotheek > berichtvoorkeuren:

• Aanwinstattendering
  • Contributie factuur
  • Contributie 1e herinnering
  • Herinneringen (1e, 2e en 3e)
  • Inleverattentie
  • Inleververzoek (gereserveerd materiaal)
  • Bevestiging verlenging
  • Bevestiging reservering
  • Reserverings(ophaal)bericht

Is uw e-mailadres al bij ons bekend? Bevestig uw e-mail!

Controleer of uw e-mailadres nog juist is via 'mijn bibliotheek' en bevestig deze of maak een gebruikersaccount aan en vul uw e-mailadres in als dit nieuw voor u is**.

1) Ga naar de homepage en druk op 'mijn bibliotheek'
2) Log in en en druk op 'bevestig e-mailadres'
3) Valideer uw e-mailadres bovenin bij 'voer uw e-mailadres in'*
4) Voer de verficatiecode in die u per e-mail heeft ontvangen

U kunt weer verder bij mijn bibliotheek!

*Als u nog geen e-mailadres heeft doorgegeven of een nieuw e-mailadres heeft kan dit ook hier. Als het niet lukt kunt u uw e-mailadres bij uw volgende bezoek aan de bibliotheek bij de informatiebalie doorgeven.

**De bibliotheek aan de Vliet verstuurt sinds 1 februari 2020 zoveel mogelijk post digitaal. Iedereen waarvan wij het e-mailadres in ons systeem hebben staan krijgen sinds deze datum automatisch bovenstaand genoemde post digitaal toegestuurd. Dit heeft te maken met milieu- en financiële overwegingen. Wij danken u voor uw begrip.

Heeft u vragen?

Mocht het bovenstaande niet duidelijk zijn of komt u er niet uit, dan kunt u ons op de volgende manieren bereiken:

• Telefoonnummer: 070 – 240 0 250
  • E-mailadres: secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl