E-books en luisterboeken

Gepubliceerd op: 14 juni 2022 09:00

Wil je deze vakantie wel genieten van mooie boeken, maar geen zware koffer vol boeken? Je kunt deze zomer licht reizen én heerlijk ontspannen met een goed verhaal op het strand of aan het zwembad zitten.

De online Bibliotheek app

De online Bibliotheek app is zo gedownload. En met jouw basis- of sterabonnement kies jij per 3 weken tot 10 luisterboeken en 10 e-books*. Log met jouw jeugd- of volwassenen pasnummer en eigen gekozen wachtwoord in. Voor onderweg heb je genoeg lees- en luistervoer om verveling tegen te gaan voor de lange reis. Kies jouw favoriete digitale leesvoer alvast uit door ze een hartje te geven, dan sla je ze op als favoriet, zodat je ze deze zomer alleen nog even hoeft te ‘lenen’ en ‘downloaden’. De e-books blijven drie weken op je digitale boekenplank staan, maar je kan natuurlijk verlengen. Meer lezen over hoe de online Bibliotheek app werkt?

*Bekijk de voorwaarden van de jeugd bij de jeugdbibliotheek.

Bekijk de Online Bibliotheek en download de app

Ga naar de klantenservice van de online Bibliotheek

Registreren: hoe werkt dat?

Voordat je van de grote collectie e-books gebruik kan maken, moet je je wel eerst registreren bij de Online Bibliotheek. Dit hoef je maar één keer te doen. Hoe? Dat vertellen we je hieronder.

Stap 1: Ga naar de website (of app) van de Online Bibliotheek en druk op ‘Inloggen’ (rechtsboven in het scherm).

Stap 2: Klik in het inlogscherm op ‘Pasnummer’ en vul het nummer in dat op je bibliotheekpas staat.

Stap 3: Vul vervolgens je wachtwoord of pincode in waarmee je verlengt of reserveert bij je eigen bibliotheek. Deze heb je zelf eerder aangemaakt via de website om je eigen profiel aan te maken (Mijn Bibliotheek).

Stap 4: Nadat je bent ingelogd, klik je rechtsboven in het scherm onder ‘Welkom’ op ‘Mijn Profiel’.

Stap 5: Klik vervolgens op ‘E-books lenen? Registreer je!’. Daarna klik je op de knop ‘Registreer’ en vul je je e-mailadres in. We sturen je een mail.

Stap 6: Ga naar je mailbox en klik op de link in de e-mail. Nu kom je in het registratiescherm.

Stap 7: Vul de gevraagde gegevens verder in en klik op ‘Verstuur’.

Yes! Je kan nu e-books lenen (+ luisterboeken downloaden en online cursussen volgen).

Kom je er niet uit?

Kom je er nou niet uit of heb je andere vragen over het lenen van e-books? Lukt het bijvoorbeeld niet om e-books op je e-reader te zetten of loopt je e-book vast? We helpen je graag verder.

Specifieke vraag
Wil je iets specifieks weten over de app, die je al op een toestel hebt staan? Of heb je een vraag over het lenen en downloaden? Stel jouw vraag aan onze medewerkers bij de informatiebalie, zij helpen je graag, zoeken het voor je op of verwijzen je indien nodig door naar het e-book spreekuur.

Installatie
Omdat sommige vragen wat tijd vergen en persoonlijke hulp daarbij fijn kan zijn, hebben wij ook een e-book spreekuur. Een medewerker helpt je dan één-op-één. Hiervoor moet je wel een afspraak maken. Stuur een mail naar ebooks@bibliotheekaandevliet.nl waarin je je naam, telefoonnummer, bibliotheekpasnummer en je vraag vermeldt. We nemen binnen enkele werkdagen contact met je op. Vergeet niet om jouw e-reader mee te nemen naar de afspraak.