Lekker naar de film in april

Gepubliceerd op: 13 maart 2019 16:05

In april kunt u in het Filmhuis in de bibliotheek in Rijswijk negen keer genieten van een film. Behalve op de vaste dinsdagmiddagen zijn er extra films in verband met de Boekenweek. Voorafgaand aan de zaterdagfilm is er een lunchlezing. Terwijl u geniet van uw lunch, houdt een medewerker van de Filmkrant.Live een inleiding op de film die u die middag gaat zien.

Dr. Knock

Weer een heerlijke komedie met Omar Sy (Intouchables). Een dorpsdokter die ervan uitgaat dat iedereen ziek is, bouwt zo een bloeiende praktijk op. Pastoor Lupus van het dorpje in de Alpen vertrouwt de zaak niet. Maar dan komen de schuldeisers van Knock hem op het spoor en dreigen hem te ontmaskeren.

Dinsdag 2 april | 14.00 - 16.15 uur

Gabriel e a Montanha

Een reconstructie van de laatste maanden van het leven van de Braziliaanse student Gabriel Buchmann. Tijdens een reis door Oost-Afrika raakt hij vermist bij de beklimming van het Mulanjemassief in Malawi. “Een boeiende mix van fictie en documentaire”, zo omschreef een recensent deze film.

Dinsdag 9 april | 14.00 - 16.30 uur

Finding your feet

Romantiek en humor. Kortom een heerlijke film over Lady Sandra Abbott. Zij ontdekt na veertig jaar huwelijk dat haar man een verhouding heeft met haar beste vriendin. Ze zoekt onderdak bij haar oudere zus die een heel ander leven leidt.

Dinsdag 16 april | 14.00 - 16.15 uur

Lunchlezing en film: La villa

Twee broers en een zus komen samen in het huis van hun ernstig zieke vader in een dorpje dichtbij Marseille. Deze terugkeer brengt prettige en onprettige herinneringen naar boven en ze moeten moeilijke keuzes maken.

Zaterdag 20 april | lunchlezing 13.00 - 13.45 uur | film 14.00 - 16.00 uur

Phantom thread

Modeontwerper Reynolds Woodcock heeft samen met zijn zus Cyril een modehuis voor de jetset en voor leden van het koninklijk huis. Reynolds krijgt een relatie met de veel jongere serveerster Alma die zijn muze, model en vrouw wordt. Hun verhouding is grillig en wordt gehinderd door trauma’s van Reynolds.

Dinsdag 23 april | 14.00 - 16.30 uur

Under the tree

“Wrange tragikomedie, stijlvol uitgewerkt en bij vlagen geestig, verrassend en ontroerend.” Zo omschreef een recensent deze film die speelt in IJsland. Het begint met een burenruzie over een boom. De situatie loopt behoorlijk uit de hand met vernielingen, beveiligingscamera’s en verdwenen huisdieren. Hoe kan een simpele boom zoveel ellende veroorzaken? De Rijdende Rechter zou er zijn vingers bij aflikken.

Dinsdag 30 april | 14.00 - 15.45 uur

Boekenweek

In het kader van de Boekenweek zijn er drie extra films:

• Book club | woensdag 3 april | 14.00 - 16.00 uur
  • De matchmaker | vrijdag 5 april | 10.15 - 12.15 uur | speciale ochtend voor ouders met baby’s.
  • Huisvrouwen bestaan niet | vrijdag 12 april | 14.00 - 16.00 uur

Klik hier om naar de Boekenweek pagina te gaan