Nederland Leest 'Mevrouw mijn moeder' van Yvonne Keuls

Gepubliceerd op: 12 oktober 2022 14:00

Van 1 t/m 30 november is het weer tijd voor de grootste bibliotheekcampagne van Nederland: Nederland Leest! Met dit jaar als thema 'Oud worden, jong blijven'.

In november leest heel Nederland één boek. Dit jaar binnen het thema 'Oud worden, jong blijven'. Hoe word je op een fijne manier ouder? Hoe blijf je fit en vitaal?Het boek Mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls staat dit jaar centraal, tijdens Nederland Leest. Een goed boek brengt gesprekken op gang en verbindt lezers met elkaar. In november leest heel Nederland daarom één boek.

Een cadeau van de bibliotheek

Lezers krijgen het boek Mevrouw mijn moeder als cadeau van de bibliotheek, het centrum voor ontmoeting en gesprek.

Kom tijdens openingsuren naar de bibliotheek en haal jouw cadeauboek op. Let op! Zolang de voorraad strekt. OP=OP!

Activiteiten in de bibliotheek

Tijdens Nederland Leest organiseert de bibliotheek ook leuke activiteiten rondom het thema 'Oud worden, jong blijven.'

• Lezing Yvonne Keuls
    Op zondag 6 november treedt Yvonne Keuls op in de bibliotheek in Rijswijk met haar speciale toneelbewerking van 'Mevrouw mijn moeder', waarin ze zelf alle rollen vertolkt. De voorstelling duurt ongeveer 60 minuten.
    Zondag 6 november | 15:00 - 17:00 uur | Leden: € 3,50 - niet-leden: € 5,00
  • Literaire Bingoshow
    Op zaterdag 19 november vindt de Literaire Bingoshow plaats! Met behulp van een klassieke bingomolen én de nodige hoeveelheid improvisatietheater wordt jouw kennis van boeken en schrijvers getest.
    Zaterdag 19 november | 13:00 - 15:00 uur | Gratis, vooraf aanmelden
  • Blijven lezen met Passend Lezen
    Op zaterdag 24 november is er een bijeenkomst van Passend Lezen georgansieerd. Passend Lezen heeft voor iedereen met een leesbeperking een passende oplossing. Want: lezen kan altijd! Dus ook als je blind of slechtziend bent, maar ook als je dyslexie, TOS of ADHD hebt. Tijdens deze middag wordt verteld wat de mogelijkheden zijn.
    Zaterdag 24 november | 14:00 - 15:00 uur | Gratis, vooraf aanmelden

• Film en workshop: My Salinger Year en Autobiografisch schrijven
    Op zaterdag 24 novenber draait de film My Salinger Year in het Filmhuis Rijswijk. Voorafgaand aan de film kun je mee doen aan de workshop Autobiografisch Schrijven. In deze workshop halen we herinneringen op aan vroeger en schrijf je deze op papier onder begeleiding van Nynke Feenstra.
    Zaterdag 24 november | Workshop 13:00 uur - Film 14:00 - 16:00 uur | Leden € 11,50 | Niet-leden € 13,00

Meer informatie, aanmelden en kaartverkoop via onderstaande knop