Nieuwe directeur de Bibliotheek aan de Vliet

Gepubliceerd op: 9 juli 2020 14:15

Gerard Hendriks wordt per 1 september 2020 directeur-bestuurder van de Bibliotheek aan de Vliet. Hij volgt hiermee Harm Smit op die met vervroegd pensioen gaat.

“Ik denk dat de Bibliotheek aan de Vliet enorm veel potentie heeft. We gaan de komende tijd onze vensters nog verder openzetten naar de samenleving en ons opstellen als een actieve verbinder. We zijn gericht op samenwerking en synergie”, zegt de heer Hendriks over de bibliotheek.

Gerard Hendriks (1960) is historicus en cultureel ondernemer. Hij werkt sinds 1 december 2019 bij de Bibliotheek aan de Vliet als manager speciale doelgroepen. Daarvoor werkte hij meer dan 10 jaar bij andere bibliotheekorganisaties als manager en plaatsvervangend directeur.

Lo Casteleijn, voorzitter Raad van Toezicht, zegt erg blij te zijn met de benoeming van de heer Hendriks. “Het is mooi dat er na een zorgvuldige procedure een uitstekende opvolger is gevonden voor de heer Smit. Ik kijk uit naar een fijne samenwerking.”