Prijsvraag Ruimte voor Verschil

Gepubliceerd op: 3 september 2020 10:55

Heb jij een fantastisch idee waarmee je de gemeente Leidschendam-Voorburg helpt inclusiever te maken? Dan hebben wij iets heel leuks voor jou! De subsidietafel ‘Ruimte Voor Verschil’ lanceert een prijsvraag waarmee jouw initiatief een mooi geldbedrag kan winnen.

Bewoners (alleen of in groepen) die een te gek idee hebben om bij te dragen aan onze inclusieve gemeente kunnen hun idee uitwerken via het format en kans maken op een geldbedrag om het plan te realiseren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een buurt barbecue waar de focus ligt op inclusie, iedereen is welkom, bewoners delen hun verhalen en delen kennis over hun cultuur of afkomst en er zijn bijvoorbeeld optredens van verschillende culturele uitingen. Of je huurt een theater af en organiseert een film avond helemaal in het teken van LHBTQI+. Het belangrijkste om te onthouden in het opstellen van jouw plan is dat je iets verzint waarbij iedereen welkom is, je van elkaar kunt leren en gezellig samen kunt zijn!

Alle inzendingen worden door de subsidietafel Ruimte voor Verschil beoordeeld. De beste plannen maken kans op een geldbedrag van € 1500,- € 1000,- of € 500,- ter ondersteuning bij de uitvoer.

Om deel te nemen aan de prijsvraag dien je een plan in per e-mail. Alle deelnemers kunnen hun plan indienen bij Berry Heesen van S&W door een e-mail te sturen naar berry.heesen@senw-lv.nl via onderstaande knop.

Klik hier om een e-mail te sturen

Het plan

• Het plan moet voldoen aan een aantal eisen; deze vind je terug in Voorwaarden van het plan.
  • De aanvragen worden door de projectgroep van de subsidietafel ‘Betrokken en Inclusief’ besproken en beoordeeld;
  • De winnaars van de prijsvraag worden op 11 oktober bekend gemaakt (Coming Out Day);
  • Deadline voor het indienen van het plan is 2 oktober 2020.

Bekijk hier het format voor het opstellen van jouw plan

Voorwaarden van het plan

• Het project dient een eenmalig project te zijn;
  • Het project moet een concrete (kleinschalige) activiteit zijn, waarmee het behalen van één van de doelstellingen van de tafel wordt bevorderd;
  • In het plan moet naar voren komen op welke manier het project bijdraagt aan de doelstellingen van de tafel. De doelgroep van het project moet duidelijk omschreven zijn. Ook moet naar voren komen hoe de resultaten van het project gemeten worden;
  • Het project/activiteit mag geen winstoogmerk hebben;
  • Commerciële bedrijven die, naast hun winstgevende activiteiten, ook maatschappelijke activiteiten willen ontplooien komen wel in aanmerking voor subsidies;
  • De prijsvraag kent drie te verdelen geldbedragen te noemen € 1.500,- / € 1.000,- / € 500,-. Deze bedragen zijn door de subsidietafel ‘Betrokken en Inclusief’ te verdelen onder diverse projecten of gezamenlijk toe te kennen aan één of meerdere projecten.

Meer weten?

Lees meer over de prijsvraag op de website van S&W

Veel plezier en succes!