RondomRijswijk deze maand bij Welzijn Rijswijk

Gepubliceerd op: 4 februari 2020 15:00

Zondag 9 februari wordt de elfde editie van de succesvolle lokale talkshow RondomRijswijk gehouden bij Welzijn Rijswijk. Presentator Frans Limbertie ontvangt deze middag weer interessante gasten.

Tijd

U bent van harte welkom van 14.00 – 15.15 uur om bijgepraat te worden over (lokale) cultuur, politiek en andere interessante zaken die op dit moment spelen in Rijswijk. De toegang is gratis en u kunt zo binnenlopen.

Wijkgebouw Stervoorde, aan de Dr. H.J. van Mooklaan 1 in Rijswijk.

Gasten op deze middag

• De Rijswijkse Taekwondo topsporter Martin Beuk van Straten is genomineerd voor de Sportprijs 2019. Samen met Erwin van Es van de organisatie van de Rijswijkse Sportprijs, komt hij hierover vertellen.
  • Manuel Roos komt langs. Op maandag 10 februari verzorgt hij een thema-avond rond de maanmissie Apollo 15, die plaatsvond tussen 26 juli en 7 augustus 1971, in de Rijswijkse Bibliotheek.
  • Ben Lachhab zet zich al meer dan tien jaar in als restaurantmanager voor Resto VanHarte in Den Haag en omstreken. Tijd om hem hier eens over te interviewen.
  • “Samen houden we Rijswijk schoon”, is het motto van De Helden van Rijswijk. Ook Raadslid Marja Pelzer, raadslid van Wij.Rijswijk en Mirjam Ten Brummelaar-Hermans van Rijswijks Belang zetten zich in voor een schoon Rijswijk. Met hen praten wij over hoe dit nog beter kan en beter moet.

Na afloop is er nog gelegenheid om met een kop koffie of thee met elkaar, de gasten en Frans Limbertie na te praten.

Frans Limbertie

De veelzijdige presentator van ‘RondomRijswijk’, Frans Limbertie, groeide op in Rijswijk. Hij werkte bij het ministerie van Defensie in verschillende communicatiefuncties. Hij speelde toneel en produceerde toneelstukken en presenteerde veelvuldig diverse evenementen. Tegenwoordig werkt hij als freelancer en schrijft hij onder meer voor Groot Rijswijk, De Posthoorn en Delftse Post.

Lokale samenwerking

‘RondomRijswijk’ is een initiatief van de Rijswijkse verslaggever Frans Limbertie dat ondersteund wordt door een lokale samenwerking van Museum Rijswijk, Welzijn Rijswijk, de Bibliotheek aan de Vliet, Trias en de Rijswijkse Schouwburg.

Eerder was Rondom Rijswijk ook in de Bibliotheek aan de vliet

Hieronder vindt u een impressie van de aflevering in onze filmzaal in Rijswijk in een YouTube filmpje van 2019.