Nieuwe app: de TijdschriftenBieb

Gepubliceerd op: 8 januari 2021 15:00

De Online Bibliotheek lanceert een tijdelijke app genaamd de TijdschriftenBieb. Als lid van de Bibliotheek kunt u gratis gebruikmaken van deze nieuwe app.

In de app staan zestien tijdschriften die je gratis kunt lezen, waaronder Margriet, Vrij Nederland, Viva en AutoWeek. Om een tijdschrift te kunnen openen, moet je eerst inloggen. Dat doe je met je inloggegevens van de Bibliotheek. Je kunt een tijdschrift dan direct lezen of eerst een preview bekijken. Wil je het tijdschrift op een later moment ook offline kunnen lezen? Kies er dan voor om het te downloaden. Het tijdschrift komt dan in je leesmap te staan. Je mag zoveel tijdschriften lezen als je wilt.

De TijdschriftenBieb is tijdelijk beschikbaar als onderdeel van een test van de Koninklijke Bibliotheek (KB), de nationale bibliotheek van Nederland.
De KB onderzoekt samen met de openbare bibliotheken of tijdschriften deel moeten gaan uitmaken van het aanbod van de Online Bibliotheek. Gedurende 2021 wordt gekeken of tijdschriften worden opgenomen in de online collectie.

Kies uit de volgende tijdschriften:

• A World of Culture
  • Ariadne at Home
  • AutoWeek
  • De Wereld van Wandelen
  • Eigen Huis & Interieur
  • Flair
  • Happinez
  • Happi.kidz
  • Margriet
  • Nouveau
  • Psychologie Magazine
  • Steden!
  • Story
  • Viva
  • Vrij Nederland
  • Yoga Magazine

Hoe werkt het?

• Download de app

In de App Store of Google Play via je telefoon of tablet

• Maak een keuze

Kies uit 16 tijdschriften en diverse (editie)nummers per tijdschrift, zoals de laatste oplage van Happi.Kidz!

• Bladeren maar

Lees jouw favoriete tijdschrift(en) via streamen of download ze zodat je ze ook offline (onderweg) kan bekijken.