Welzijn Rijswijk helpt gratis met belastingaangifte over 2021

Gepubliceerd op: 18 maart 2022 12:00

Het is weer tijd voor de jaarlijkse belastingaangifte over het voorgaande jaar. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Dan kun je bij Welzijn Rijswijk terecht in de bibliotheek! Lees gauw verder om te kijken of je in aanmerking komt voor gratis hulp.

Gratis hulp

Ook dit jaar bieden we in maart en april gratis hulp aan via Welzijn Rijswijk in de Bibliotheek in Rijswijk. Dit is speciaal voor inwoners van de gemeente Rijswijk*.

Samen met een deskundige vrijwilliger of sociaal werker wordt de aangifte digitaal ingevuld. Dit kan voor jou alleen, maar ook voor jou en je partner samen.

Voor de inwoners van Leidschendam en Voorburg is er een alternatief: Woej. Lees onderaan de pagina meer, als dit voor jou van toepassing is.

Voorwaarden

Je kunt gebruikmaken van deze gratis service als je aan de onderstaande voorwaarden voldoet:

• In de gemeente Rijswijk woont;
  • Geen eigen (koop)woning bezit;
  • Niet meer spaargeld hebt dan € 30.000,- per persoon;
  • Je bruto jaarinkomen niet hoger is dan € 23.000,- voor een alleenstaande en € 30.000,- voor een (echt)paar;
  • Geen ondernemer of zzp’er bent;
  • (Beiden) beschikt over een eigen DigiD-code. Hulp bij het aanvragen daarvan kun je krijgen bij het Sociaal Service Punt via 070 – 205 70 00.

Heb je geen aanslagbiljet gekregen, maar ontvang je naast je AOW, een klein pensioen? En heb je in 2021 hoge kosten gemaakt? Voor bijvoorbeeld vervoer bij ziekte, medicatie of voor het volgen van een dieet? Dan kun je ook een afspraak met ons maken.

Afspraak maken: bel 070 7579200

Locatie: de Bibliotheek in Rijswijk op afspraak in de maanden maart en april 2022.

Genereaal Eisenhowerplein 101 in Rijswijk.

Lukt bellen niet? Vraag een medewerker om hulp voor het inplannen van een afspraak.

Zelf aangifte doen? Dat kan ook in de Bibliotheek!

Er is in iedere vestiging van de Bibliotheek aan de Vliet in de maanden maart en april een computer beschikbaar gesteld om je belastingaangifte veilig digitaal te doen. Hierbij worden persoonsgegevens direct na het afronden weer gewist. Heb je thuis geen internet, of tijdelijk geen internet, dan kun je zelfstandig gebruik maken van deze extra (gratis) service. Deze computers zijn voor iedereen beschikbaar.

Let op: hou je persoonsgegevens bij de hand maat laat niemand meekijken of je afleiden. Vraag als je hulp nodig hebt altijd hulp van een van onze medewerkers. Die helpen je indien mogelijk zelf, en anders om een afspraak in te plannen met Welzijn Rijswijk.

Hulp nodig in Leidschendam of Voorburg?

Klik hier voor Leidschendam-Voorburg (Woej)