De feestelijke meimaand in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 25 april 2019 15:54

In mei is er in de bibliotheek in Rijswijk op woensdagmiddag maar liefst vijf keer wat leuks te doen voor kinderen vanaf 4 jaar. We maken er een feestelijke maand van. Kom jij ook lekker feesten?

Selfie-feest met Vos en Haas

Kom je ook op het selfie-feest van Vos en Haas? Je luistert naar het verhaal van de twee beste vrienden Vos en Haas. Daarna bouwen we een eigen fotohokje. Wil je op de foto met een snor, een bril of een strik? Kies de leukste achtergrond uit het prentenboek en ga op de foto. Vergeet niet je mooiste glimlach mee te nemen!

woensdag 1 mei • 14:30 - 16:00 uur • 4 - 8 jaar

Schilderen met je schaar, zoals Matisse

Het lijkt wel een feestje als je kijkt naar de kunstwerken van Henri Matisse. De vrolijke kleuren springen van het doek. Net als Matisse ga je schilderen. Niet met verf, maar met je schaar. Je maakt een kleurrijke collage van allerlei vormen, samen wordt het een heel lang kunstwerk.

woensdag 8 mei • 14:30 - 16:00 uur • 6 - 12 jaar

Film: Woezel en Pip op zoek naar de sloddervos

De Wijze Varen is bijna jarig, dus het is groot feest! Al snel ontdekken Woezel en Pip dat het cadeau en hun spullen zijn verdwenen. Komt het soms door de Sloddervos? Die pakt alles wat je niet opruimt, heeft Varen gezegd. Woezel en Pip gaan met hun vriendjes op zoek naar de Sloddervos. Kijk je met ons mee naar deze spannende speurtocht?

woensdag 15 mei • 14:30 - 16:00 uur • 4 - 8 jaar

Ontwerp en maak jouw lichtgevende kaart

Kom een feestelijke e-card maken in het E-Lab! Je maakt een elektronisch circuit. Daardoor geeft je kaart licht. Voeg daarna een digitaal element toe, zoals een plaatje, foto, gifje of video. Er is altijd een reden om een kaart te sturen. Vaderdag bijvoorbeeld!

woensdag 22 mei • 14:30 - 16:00 uur • 9 - 12 jaar

Prinses Arabella en de reuzentaart

Prinses Arabella zou het liefst nóg een keer jarig zijn, zo leuk vond ze haar verjaardagsfeest. Maar dat duurt nog bijna een heel jaar. Gelukkig is de oma van Arabella bijna jarig. Arabella en haar vrienden bakken ieder een taart. Wie bakt de grootste? Na het verhaal knip en verf je een eigen reuzentaart.

woensdag 29 mei • 14:30 - 16:00 uur • 4 - 8 jaar

Je kaartje voor deze feestmiddagen kun je kopen aan de balie in de bibliotheek of

Klik hier om je kaartje(s) online te kopen!