Beginnerscursus Digitale Fotografie in Rijswijk

13 september 2021, van 20:00 tot 22:15 | Locatie Rijswijk | Generaal Eisenhowerplein 101 | 2288 AG Rijswijk

Kosten: € 150,00

Vallen jouw vakantiefoto’s nog wel eens tegen? Of wil je graag ontdekken hoe je met jouw camera (nog) betere foto’s maakt? Misschien is dan de beginnerscursus ‘Digitale Fotografie’ van Fotoclub F70 wel iets voor jou!

Stapsgewijs ontdek je hoe je nog betere foto’s kunt maken. Na het volgen van de cursus ben jij je bewust van de mogelijkheden van de camera en heb je ontdekt welke factoren het verschil maken tussen een “gewoon kiekje” en een foto waar je echt trots op kunt zijn. Zo krijg je nog meer plezier in het fotograferen!

(Foto: Ellen Wilkens)

De cursus bestaat uit drie onderdelen:

1. De werking van de camera. Hierbij komen in ieder geval de volgende onderwerpen aan de orde:  scherpstellen, diafragma, sluitertijd, scherptediepte, ISO-waarde, belichting, histogram, lenzen en statief.

2. Licht, compositie en creativiteit. Hierbij komen in ieder geval de volgende onderwerpen aan de orde: de invloed van het licht op je foto, compositieregels en hoe maak je jouw eigen foto onderscheidend.

3. Kennismaken met het digitaal bewerken. Met behulp van het fotobewerkingsprogramma Adobe Lightroom wordt uitgelegd hoe je met enkele simpele bewerkingen een mooiere foto krijgt.

Voor de laatste cursusavond wordt een eindopdracht meegegeven, welke die avond zal worden gepresenteerd en besproken.

Deze cursus wordt gegeven op zes maandagavonden van 20:00 tot 22:15 uur:

• 13 september
  • 27 september
  • 11 oktober
  • 25 oktober
  • 15 november
  • 29 november

en twee praktijkochtenden op zaterdag:

• 2 oktober
  • 30 oktober

Op deze avonden krijg je veel met 'tips en weetjes' te horen. Er wordt veel gebruik gemaakt van de beamer om de voorbeeldfoto’s en de resultaten van de cursisten groot te kunnen bekijken. Na iedere avond wordt er huiswerk opgegeven dat de volgende keer besproken wordt. Alle deelnemers krijgen de gepresenteerde cursusinformatie per e-mail toegestuurd.

Datum - Tijd - Locatie - Prijs

• Wanneer: vanaf maandag 13 september 2021
  • Hoe laat: 20:00 - 22:15 uur
  • Waar: de Bibliotheek aan de Vliet - Locatie Rijswijk
  • Adres: Generaal Eisenhowerplein 101, 2288 AG Rijswijk
  • Prijs per kaartje: € 150,00

ONLINE KAARTVERKOOP

Koop nu online uw toegangskaart en betaal via iDEAL:

Koop een kaartje

Als je online jouw kaartjes koopt, heb je een printer nodig om de kaartjes af te drukken. Hiervoor is het noodzakelijk dat Adobe Reader op jouw computer is geïnstalleerd. Heb je dit nog niet geïnstalleerd dan kun je Adobe Reader gratis downloaden.

KAARTVERKOOP IN DE BIBLIOTHEEK

Als je geen gebruik maakt van internetbankieren, dan kun je vooraf een kaartje kopen in de bibliotheek. Bij aanvang is het alleen nog mogelijk om kaartjes te kopen zolang de voorraad strekt.

LET OP: Je kunt bij ons in de bibliotheek alleen betalen met jouw pinpas of met het tegoed op je bibliotheekpas. Wij nemen geen contant geld aan.

CONTACT

Wil je graag online een kaartje kopen maar lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ga naar het contactformulier

ACTIVITEITEN VAN DE BIBLIOTHEEK AAN DE VLIET

Wil je meer weten over andere activiteiten in onze bibliotheek?

Ga naar het agendaoverzicht