Werken bij de Bibliotheek aan de Vliet

Wat leuk dat je bij de Bibliotheek wil komen werken!

De Bibliotheek aan de Vliet is dé plek in Leidschendam-Voorburg en Rijswijk voor cultuur, informatie, kennis en leesplezier voor iedereen. Jong en oud! We zoeken regelmatig nieuwe collega's. Bekijk hieronder de openstaande vacatures.

Daarnaast zijn we altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Zonder hun zouden we nooit zoveel mensen kunnen helpen met het leren van de Nederlandse taal, het ontwikkelen van digitale vaardigheden, en nog veel meer!

BETAALDE FUNCTIES BIJ DE BIBLIOTHEEK AAN DE VLIET

We zijn op zoek naar een medewerker Basisvaardigheden. Misschien iets voor jou?

Medewerker Basisvaardigheden (28 uur)

Wil jij je inzetten voor de bevordering van de basisvaardigheden van inwoners van Leidschendam-Voorburg & Rijswijk? Kun je snel schakelen tussen verschillende taken en onderwerpen? En heb ervaring in het werken met vrijwilligers en/of de doelgroep laaggeletterden/anderstaligen? Dan is deze functie zeer geschikt voor jou!

Interesse? Bekijk de vacature hier

VRIJWILLIGERSFUNCTIES BIJ DE BIBLIOTHEEK AAN DE VLIET

Als vrijwilliger lever je een belangrijke bijdrage aan het werk van de Bibliotheek en maak je activiteiten mogelijk. Daarnaast kom je als vrijwilliger in contact met de andere vrijwilligers en met de mensen voor wie je je inzet.

Vrijwilliger VoorleesExpress (Leidschendam)

Vind jij het leuk om voor te lezen aan meerdere kinderen tegelijkertijd? Wat fijn, dan ben jij onze perfecte nieuwe vrijwilliger voor de VoorleesExpress in Leidschendam! We zijn specifiek op zoek naar mensen die willen voorlezen aan 3 of meer kinderen.

Tijdens de VoorleesExpress ga je een half jaar lang met de kinderen en hun ouders, aan de slag met taal en (voor)lezen. Je gaat samen met de kinderen 20 keer lezen en taalspelletjes doen. Je bezoekt een gezin thuis, in de Bibliotheek of je hebt digitaal contact. Je gaat de kinderen voorlezen, maar ook breder kijken op welke manier ze thuis meer gestimuleerd kunnen worden in taal. Daarbij ben je een coach voor de ouders, en streef je ernaar dat zij zelf hun kinderen meer stimuleren in de taalontwikkeling.

Vrijwilliger VoorleesExpress (Rijswijk)

Vind jij het leuk om voor te lezen? Komt dat even goed uit, want wij zijn op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de VoorleesExpress in Rijswijk.

Tijdens de VoorleesExpress ga je een half jaar lang met het kind en hun ouders, aan de slag met taal en (voor)lezen.Je gaat samen met het kind 20 keer lezen en taalspelletjes doen. Je bezoekt een gezin thuis, in de Bibliotheek of je hebt digitaal contact. Je gaat het kind voorlezen, maar ook breder kijken op welke manier ze thuis meer gestimuleerd kunnen worden in taal. Daarbij ben je een coach voor de ouders, en streef je ernaar dat zij zelf hun kinderen meer stimuleren in de taalontwikkeling.

Vrijwilliger VoorleesExpress (Voorburg)

Vind jij het leuk om voor te lezen? Komt dat even goed uit, want wij zijn op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de VoorleesExpress in Voorburg.

De VoorleesExpress is er voor kinderen die moeite hebben met de taal. Zij zijn aangemeld door ouders die er zelf niet uitkomen. Tijdens de VoorleesExpress ga je een half jaar lang met het kind en hun ouders, aan de slag met taal en (voor)lezen. Je gaat samen met het kind 20 keer lezen en taalspelletjes doen. Je bezoekt een gezin thuis, in de Bibliotheek of je hebt digitaal contact. Je gaat het kind voorlezen, maar ook breder kijken op welke manier ze thuis meer gestimuleerd kunnen worden in taal. Daarbij ben je een coach voor de ouders, en streef je ernaar dat zij zelf hun kinderen meer stimuleren in de taalontwikkeling.

Vrijwillige chauffeur

Voor de levering van onze materialen zoeken we per direct een nieuwe vrijwillige chauffeur. Met de bestelauto van de Bibliotheek aan de Vliet rijd jij één of twee dagen in de week een route langs onze vier locaties: Leidschendam, Rijswijk, Stompwijk en Voorburg.

Ben jij in het bezit van een rijbewijs B? Ben je fysiek gezond? En lijkt het je leuk om naar onze verschillende locaties en scholen in
de regio te rijden? Dan zijn wij op zoek naar jou als onze nieuwe vrijwillige chauffeur!

Klik hier voor meer informatie

OVER DE BIBLIOTHEEK AAN DE VLIET

Wij zijn de verbinder van mensen, kennis en verhalen.

Locaties

• Leidschendam