Twee leden voor de Raad van Toezicht

Word jij onze nieuwe collega?

De Bibliotheek aan de Vliet is de maatschappelijk betrokken bibliotheek in Rijswijk en Leidschendam-Voorburg. Er werken ongeveer 50 medewerkers en 230 vrijwilligers. We zijn de verbinder van mensen, kennis en verhalen. Dat doen we in onze vestigingen, maar ook steeds meer in de wijken, door middel van een divers aanbod aan activiteiten. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend, gastvrij, prikkelend en verbindend. In januari 2025 ontstaan vacatures voor:

Twee leden voor de Raad van Toezicht

Als lid van de Raad van Toezicht (RvT) draag je de bibliotheeksector een warm hart toe. Een kans voor wie zich wil ontwikkelen als toezichthouder en graag functioneert in een enthousiast team van zes toezichthouders.

Taken

• De RvT houdt toezicht op de directeur-bestuurder in het ontwikkelen en uitvoeren van beleid. Het gaat daarbij om wettelijke en maatschappelijke taken, maar ook om de belangen van iedereen die bij het werk van de Bibliotheek is betrokken;
• De RvT heeft een aantal formele taken, zoals de benoeming van de directeur-bestuurder en van de accountant, het goedkeuren van de (meerjaren)begroting en van de jaarrekening en het jaarverslag;
• Daarnaast is de RvT een klankbord voor de directeur-bestuurder;
• De RvT vergadert vijf tot zes keer per jaar. Ook zijn er jaarlijks twee bijeenkomsten met de ondernemingsraad;
• De functie van RvT-lid is onbezoldigd.

Profiel

• Vooral belangrijk zijn enthousiasme en affiniteit met het doel en de maatschappelijke functie van de Bibliotheek in Leidschendam-Voorburg en Rijswijk;
• In verband met de huidige samenstelling van de RvT zoeken we een lid met een financieel profiel en een lid met een algemeen profiel. Voor beide leden is bestuurlijke en/of leidinggevende ervaring gewenst;
• Een lid van de RvT mag niet in dienst van de Bibliotheek aan de Vliet zijn en geen functie bekleden bij het lokale of provinciale bestuur. Ook mag geen sprake zijn van externe belangenverstrengeling.

Belangstelling?

Heb je belangstelling voor deze uitdagende en leuke functie midden in de maatschappij, dan kun je voor meer informatie terecht bij Gerard Hendriks (directeur-bestuurder) via 06-51742944, of vanaf 10 mei bij Erica Reddingius (voorzitter RvT) via 06-22570222.

Reacties, voorzien van motivatie en cv, zien we graag uiterlijk 20 mei 2024 tegemoet op secretariaat@bibliotheekaandevliet.nl onder vermelding van ‘Vacature RvT’. De gesprekken worden gevoerd op 27 en 28 mei 2024, in de avonduren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.