Een cadeautje voor de VoorleesExpress

Gepubliceerd op: 20 juni 2023 15:00

We hebben een prachtige donatie ontvangen van boekhandel Paagman. Tijdens de jaarlijkse 'Geef een (prenten)boek cadeau-actie' kunnen bezoekers hun gelezen prentenboeken doneren bij Paagman. Paagman zorgt er vervolgens voor dat deze boeken een mooi, nieuw plekje krijgen. Dit jaar is dat plekje bij ons, de boeken zijn namelijk gedoneerd aan de VoorleesExpress!

VoorleesExpress

De VoorleesExpress zorgt ervoor dat kinderen van 2 tot 8 jaar met een taalachterstand extra aandacht krijgen. Onze vrijwilligers gaan samen met de kinderen taalspelletjes doen of lezen om ze zo te helpen in de taalontwikkeling. En daar komen deze boeken natuurlijk goed bij van pas!

Wil je vrijwilliger worden?

Naast boeken hebben we natuurlijk ook voorlezers nodig. Lijkt het jou leuk om vrijwilliger te worden? Heb jij even geluk: we zijn weer op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de VoorleesExpress. Wat houdt het vrijwilligerswerk ongeveer in?

Je gaat samen met het kind 20 keer lezen en taalspelletjes doen. Je bezoekt een gezin thuis, in de Bibliotheek of je hebt digitaal contact. Je gaat het kind voorlezen, maar ook breder kijken op welke manier ze thuis meer gestimuleerd kunnen worden in taal. Daarbij ben je een coach voor de ouders, en streef je ernaar dat zij zelf hun kinderen meer stimuleren in de taalontwikkeling.

VoorleesExpress is ontzettend leuk en waardevol vrijwilligerswerk! Alle vrijwilligers ontvangen bovendien een gratis bibliotheekpas.

Klinkt dit als echt iets voor jou? Of wil je juist wat meer informatie? Mail dan naar voorleesexpress@bibliotheekaandevliet.nl.

Bekijk hier meer informatie over onze vrijwilligersfuncties!