Week van Lezen en Schrijven 2023

Gepubliceerd op: 29 augustus 2023 12:00

Op vrijdag 8 september begint de Week van Lezen en Schrijven. We vragen tijdens deze week meer aandacht voor laaggeletterdheid. In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Daardoor hebben ze ook vaak moeite met een computer of een smartphone. Door het jaar heen zetten we ons als Bibliotheek in om deze mensen te helpen, maar tijdens de Week van Lezen en Schrijven organiseren we ook nog een aantal speciale activiteiten. Alle activiteiten zijn helemaal gratis!

Workshop Schrijven met een ganzenveer

Tijdens deze creatieve workshop leer je hoe je sierlijk kunt schrijven met een ganzenveer. Na afloop kun je je creatie ook mee naar huis nemen. De workshop is geschikt voor jong én oud, en helemaal gratis.

Zaterdag 9 september • 10.30 - 11.30 uur • Bibliotheek Voorburg

Wil je meer weten over deze workshop?

Klik hier voor alle informatie over de workshop

Seminar De Slimme Nieuwslezer

Help jij iemand met het leren van de Nederlandse taal? Maak dan kennis met De Slimme Nieuwslezer! Deze gratis krant helpt taalvragers om artikelen te lezen en beter te begrijpen. Want de beste manier om een andere taal te leren, is door heel veel te lezen. Deze seminar is perfect voor taalmaatjes, taalvrijwilligers of taaldocenten.

Maandag 11 september • 13.00 - 15.00 uur • Bibliotheek Voorburg

Wil je meer weten over het seminar?

Klik hier voor alle informatie over het seminar

Lezing Bekend maakt Bemind

Tijdens de bijeenkomsten van het project Bekend maakt Bemind geven vluchtelingen, aan de hand van hun eigen ervaring, voorlichting over vluchten en vluchtelingen in Nederland. Op dinsdag 12 september komt Eddy uit Jordanië langs in Voorburg, op donderdag 14 september komt Sait naar Rijswijk toe. Samen met voorlichters van Vluchtelingenwerk Nederland gaan zij in gesprek met de bezoekers.

Ben jij benieuwd naar hun persoonlijke verhaal? En wil je graag meer weten over waarom mensen moeten vluchten? Kom dan vooral langs bij één van deze bijeenkomsten!

Dinsdag 12 september • 14.00 - 15.30 uur • Bibliotheek Voorburg
Donderdag 14 september • 09.00 - 10.30 uur • Bibliotheek Rijswijk

Wil je meer weten over deze lezingen?

Klik hier voor alle informatie over de lezing in Voorburg

Klik hier voor alle informatie over de lezing in Rijswijk

Wil je meer weten over de Week van Lezen en Schrijven?

Bekijk dan de website van Stichting Lezen en Schrijven