Lokale talkshow RondomRijswijk gaat weer van start

Gepubliceerd op: 7 januari 2020 14:00

Zondag 19 januari is in de bibliotheek aan het Generaal Eisenhowerplein 101 de tweede editie van het tweede seizoen van de lokale talkshow RondomRijswijk.

Praat mee

U bent van 14.00 – 15.15 uur van harte welkom om bijgepraat te worden over (lokale) cultuur, politiek en andere interessante zaken die op dit moment spelen in Rijswijk. De toegang is gratis en u kunt zo binnenlopen.

(*Foto: Presentator Frans Limbertie ontvangt in de talkshow weer verschillende gasten.)

Gasten

Frans Limbertie ontvangt onder anderen de volgende gasten:

• De raadsleden Menno van Enk (CDA) en Andy Kooy (PvdA) gaan met elkaar in debat over de sociale woningbouw in Rijswijk.

• Miranda Rennings en Marinka Koornneef zijn te gast. Beiden zetten zij zich in voor 'Our House', een door ouders opgezet kleinschalig woon- en zorginitiatief. Zij hopen dat hun zoons Jesper en Davey hier in de toekomst gebruik van gaan maken.

• Bram Sturm en Martin Jasper werden zaterdagavond 4 januari verkozen tot de meest actieve ouderen van Rijswijk en ontvingen hiervoor een award en een geldprijs. Samen met Danny van Dam van Wij.Rijswijk komen zij hierover vertellen.

• De dichter van Rijswijk, Henk Weidema, liet ondanks zijn gedichten bundelen in een boekje. Henk leest deze middag een paar van zijn gedichten voor.

• En een dansgroep van Trias, Centrum voor de Kunsten verzorgt een fraai optreden.

Na afloop is er nog gelegenheid om met een kop koffie of thee met elkaar, de gasten en Frans Limbertie na te praten.

Frans Limbertie

De veelzijdige presentator van ‘RondomRijswijk’, Frans Limbertie, groeide op in Rijswijk. Hij werkte bij het ministerie van Defensie in verschillende communicatiefuncties. Hij speelde toneel en produceerde toneelstukken en presenteerde veelvuldig diverse evenementen. Tegenwoordig werkt hij als freelancer en schrijft hij onder meer voor Groot Rijswijk, De Posthoorn en Delftse Post.

Lokale samenwerking

‘RondomRijswijk’ is een initiatief van de Rijswijkse verslaggever Frans Limbertie dat ondersteund wordt door een lokale samenwerking van Museum Rijswijk, Welzijn Rijswijk, de Bibliotheek aan de Vliet, Trias en de Rijswijkse Schouwburg.