Kom langs tijdens de Poëzieweek

Gepubliceerd op: 18 januari 2023 11:13

taalhuis

Naast de Nationale Voorleesdagen start deze week ook de Poëzieweek. Tijdens deze dagen zetten we een aantal van onze favoriete dichters en spoken word-artiesten in het zonnetje. En dit doen we op verschillende wijze. Doe jij met ons mee?

Luisteren naar poëzie

Tijdens deze week kun je in de Bibliotheek luisteren naar gedichten en spoken word optredens van verschillende artiesten. Je kunt deze plek herkennen aan de poster en de koptelefoon die beschikbaar zijn. Mocht je hier vragen over hebben, kun je altijd terecht bij de balie!

Speciale winactie op social media

Heb je wel eens gehoord van een stapelgedicht? Dit is een ontzettend leuke en creatieve activiteit waarbij je een aantal boeken op elkaar stapelt, zodat de titels samen een gedicht vormen. Dit kan zo lang of zo kort zijn als dat je zelf wilt.

Om mee te doen aan deze actie vragen we je om een foto te maken van zo'n gedicht met boeken van de Bibliotheek. En natuurlijk zit hier ook een prijs aan vast, namelijk een boekenbon! Het bedrag houden we nog even geheim. ;)

Wil je meedoen? Dan zijn dit de regels:

- Plaats de foto van het stapelgedicht op Facebook of Instagram
- Tag ons account de Bibliotheek aan de Vliet en gebruik de hashtag #poezieaandevliet
- De winaar moet de cadeaubon komen ophalen in onze Bibliotheek in Rijswijk, Voorburg of Leidschendam.

Doe mee tussen donderdag 26 januari en donderdag 2 februari. De winnaar maken we op vrijdag 3 februari bekend.

We kijken uit naar jullie creaties!

Volg je ons nog niet op social media?

Doe dit dan snel! Je kunt onze accounts hier vinden:

Bekijk ons Instagram-account hier

Bekijk ons Facebook-account hier