De bibliotheken in Leidschendam en Stompwijk gaan weer open vanaf maandag 18 mei

Gepubliceerd op: 15 mei 2020 10:00

Afgelopen week zijn de bibliotheken in Rijswijk en Voorburg weer open gegaan als proef. De reacties onder de bezoekers en medewerkers waren zeer positief waardoor is besloten om de bibliotheken in Leidschendam en Stompwijk ook weer te openen vanaf maandag 18 mei.

De bibliotheken in Leidschendam en Stompwijk gaan, net als Voorburg en Rijswijk, open met aangepaste openingstijden en coronaregels.

Wij zijn heel blij dat we ook de dienstverlening weer langzaam kunnen opstarten. We hebben u gemist!

U kunt weer boeken lenen bij onze vestigingen. Maakt u van tevoren een lijstje? Zo bent u korter binnen en kunnen meer mensen gebruik maken van de Bibliotheek.

Aangepaste openingstijden in Leidschendam, Rijswijk en Voorburg

De openingstijden zijn voorlopig:
Maandag 12:00 – 17:00 uur
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 – 17:00 uur
Zaterdag 11:00 – 16:00 uur

Openingstijden in Stompwijk

De openingstijden zijn voorlopig:
Maandag 09:30 - 10:30 uur
Dinsdag 09:30 - 10:30 uur
Woensdag 18:30 tot 19:30 uur
Donderdag 09:30 - 10:30 uur
Vrijdag 09:30 - 10:30 uur

Bekijk de adressen en openingstijden

Landelijke voorschriften

De openstelling van de bibliotheken gebeurt volgens landelijke voorschriften die zijn opgesteld door de Vereniging Openbare Bibliotheken en die door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zijn goedgekeurd.

Coronaregels

Om het bezoek aan de bibliotheek voor iedereen zo veilig mogelijk te laten verlopen gelden in Leidschendam, Rijswijk en Voorburg de volgende coronaregels:

• Er mogen maximaal 20 bezoekers tegelijkertijd in de bibliotheek aanwezig zijn.
  • Kom alleen naar de bibliotheek of met maximaal één ander persoon uit uw gezin. Dus bijvoorbeeld: één ouder en één kind.
  • Iedere bezoeker is verplicht een mandje te gebruiken.
  • De bibliotheek is alleen open om materialen in te leveren en te lenen.
  • Inleveren van materialen gaat via de buitenboekenbus.
  • Ingeleverde materialen worden 72 uur in quarantaine geplaatst.
  • Klantcontact wordt tot het hoogst noodzakelijke beperkt.
  • Het is niet mogelijk om kranten en tijdschriften te lezen, te studeren, het toilet te gebruiken. Computergebruik, printen en kopiëren is niet mogelijk.
  • Er zijn geen activiteiten, zoals peutervoorlezen, films, cursussen, workshops, spreekuren, enz.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Blijf thuis als u ziek bent.
  • Volg de aanwijzingen van de medewerkers op.

In Stompwijk gelden aangepaste coronaregels. Die hoort u ter plekke in Stompwijk.

Prettig en veilig

Wij hopen u snel weer te kunnen begroeten en vertrouwen erop om samen met u het bezoek aan de bibliotheek zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen.