Boekenweek 2019 met als thema ‘De moeder de vrouw’.

Gepubliceerd op: 6 maart 2019 08:23

Van zaterdag 23 tot en met zondag 31 maart is het Boekenweek. Het thema van de 84ste editie is ‘De moeder de vrouw’, naar het bekende gedicht van Martinus Nijhoff.

Iedereen heeft een moeder, hartverwarmend en zorgzaam, streng of afwezig. Fictie en non-fictie brachten vele opvallende moeders voort: via dochters en zonen die schrijven over hun moeder, moeders die schrijven over het moederschap.

Activiteiten

Tijdens en rond de Boekenweek organiseren we diverse activiteiten in de bibliotheek en in samenwerking met Theater Ludens. Bestel uw kaartjes via onze website of bij de informatiebalie in de bibliotheek.

Een greep uit onze activiteiten

We noemen hier enkele van de activiteiten die rond de Boekenweek worden gehouden:

• Workshop ‘Mam, vertel eens, Schrijf samen met uw moeder’ | Leidschendam, Rijswijk en Voorburg, resp. 23, 27 en 28 maart
  • Lezing ‘De relatie met onze moeder’ door Jet Centeno | Voorburg en Rijswijk, resp. 27 maart en 3 april
  • Een avond in Theater Ludens met de familietherapeut Else-Marie van den Eerenbeemt | Theater Ludens in Voorburg op 27 maart. Kaartverkoop via Theater Ludens.
  • Rituele workshop ‘Het eren van onze overleden moeder’ | Voorburg | 2 april
  • Lezing ‘Rouw, ook bij ongewilde kinderloosheid’ door Leoniek van der Maarel | Voorburg op 6 april
  • Lezing (in het Engels) ‘Russische vrouwen in literatuur en leven’ door Natalia Voronova | Voorburg | 11 april
  • Films ‘Bookclub’, ‘De matchmaker’ en ‘Huisvrouwen bestaan niet’ | Filmhuis Rijswijk, resp. 3, 5 en 12 april.
  • Taalcafé (Bonus)familie | Leidschendam en Rijswijk, resp. 12 en 28 maart

Folder en website

Het complete overzicht van onze activiteiten in de Boekenweek vindt u in een speciale folder die u kunt afhalen in de bibliotheek. Ook kunt u het programma bekijken op de speciale Boekenweek pagina op onze website.

Klik hier om naar de Boekenweek pagina te gaan en kaartjes te kopen