Boekenweek 2021

Gepubliceerd op: 27 mei 2021 09:56

Afgelopen maart ging de Boekenweek, het bekendste jaarlijkse feest in boekhandel en bibliotheek, niet door. Maar nu is het zover. De 86ste editie van de Boekenweek start op zaterdag 29 mei en loopt tot en met zondag 6 juni.

Boekentips

Bekijk onze leuke boekentips rond het thema Tweestrijd, zoals De aanslag van Harry Mulisch, De tolk van Java van Alfred Birney, Confettiregen van Splinter Chabot en Onder de paramariboom van Johan Fretz. Reserveer het boek via de catalogus en haal het af in de bibliotheek. Of leen het boek als lid van de bibliotheek op ieder moment als e-book of luisterboek via de Online Bibliotheek app.

Mini-lezingen

Bekijk ook de 10 mini-lezingen van bekende schrijvers met onder anderen Alles wat er was van Hanna Bervoets en De rechtvaardigen van Jan Brokken. Door deze korte verhalen krijg je snel het gevoel of het boek iets voor jou is. Ook deze boeken kun je reserveren via de catalogus op de website.

Geef je mening en win een tasje

Wat vind je van de mini-lezing(en)? Laat een korte reactie achter en win een linnen tasje: op is op! Je mag je reactie schrijven of maak een vlog (kort filmpje).

Boekenweekgedicht

Hou je van gedichten? Dan is de website het bekijken zeker de moeite waard. Geniet van het prachtige Boekenweekgedicht over Tweestrijd: Polyglot van Babs Gons. Het gedicht heeft een rauw randje en combineert moeiteloos klassieke poëzie met modernere vormen als slam poetry en spoken word. Aldus Babs: “Voor mij gaat deze tekst over leven zonder verontschuldiging: voluit dus, zonder op de rem te staan, en er tegelijkertijd bewust van zijn dat er vanbinnen altijd, bij iedereen, een strijd gaande is.”

Alle informatie over de Boekenweek vind je hier.