BoekStartcoaches geven voorleestips

Gepubliceerd op: 2 maart 2022 12:18

Maak voorlezen leuker: ga in gesprek met een BoekStartcoach en stel jouw vragen over voorlezen aan jonge kinderen. Samen lezen met je (klein)kind is leuk en leerzaam en versterkt jullie band. Je kunt niet jong genoeg beginnen met voorlezen. Als baby’s, dreumesen en peuters veel worden voorgelezen stimuleert dat een goede taalontwikkeling en een brede woordenschat. Dat zie je later terug op school: deze kinderen hebben een voorsprong in de klas. Maar voorlezen, hoe doe je dat eigenlijk?

Tips

Voorlezen aan een baby, dreumes of peuter? De BoekStartcoaches van de bibliotheek, Ingrid en Louise, geven je graag tips! Leer meer over wat jonge kinderen bezighoudt en wat past bij welke leeftijd. En waar je in de bibliotheek de boekjes vindt, die passen bij de interesse van je kindje. De BoekStartcoaches vertellen je ook welke activiteiten er zijn om de interesse van je kindje in voorlezen te stimuleren.

Spreekuren bibliotheek Leidschendam

Woensdag • 9 en 23 maart • 11.30 – 12.30 uur
Vrijdag • 18 maart en 1 april • 11.00 – 12.00 uur
Fluitpolderplein 5 • Leidschendam

De BoekStartcoaches zijn ook drie uur per week aanwezig op het consultatiebureau in Leidschendam: Prinsenhof 4.

Spreekuren bibliotheek Rijswijk

Vrijdag •  11 en 25 maart • 11:30 uur - 12:30 uur
Woensdag • 16 en 30 maart • 11:00 uur - 12:00 uur
Generaal Eisenhowerplein 101 • Rijswijk

De BoekStartcoaches zijn ook drie uur per week aanwezig op het consultatiebureau in Rijswijk: P. van Vlietlaan 10.

Bekijk de agenda voor alle spreekuren in de bibliotheek