de Bibliotheek aan de Vliet aanwezig op Strandwalfestival

Gepubliceerd op: 15 augustus 2022 12:30

Ook in 2022 is er weer een Strandwalfestival! Eén van de hoogtepunten is de Strandwalmarkt die dit jaar zal plaatsvinden op zaterdag 10 september van 12:00 - 17:00 uur rondom het Rijswijkse Bos in Rijswijk.

Het wordt één groot feest met informatiekraampjes, workshops en activiteiten van het Rijswijkse verenigings- en bedrijfsleven.

Natuurlijk kun je ook dit jaar de Bibliotheek aan de Vliet weer vinden op de Strandwalmarkt!

WAT IS ER TE DOEN BIJ DE KRAAM?

De hele dag (12:00 - 17:00 uur) zijn er medewerkers van de bibliotheek aanwezig om je meer informatie te geven over de bibliotheek en haar activiteiten.

Activiteiten bij de kraam:

• Breng je stem uit op het Boek van de maand. Er zijn 10 titels voor volwassenen en 10 titels voor de jeugd.

• Doe mee aan de bibliotheekchallenge en win...

Taalhuis

In samenwerking met Stichting Welzijn Rijswijk organiseren wij leuke taalactiviteiten:

• 12:00 - 13:00 uur - Doe mee met leuke taalspelletjes tijdens het Taalcafé (thema: biografie)

• 13:00 - 14:00 uur - Kom multiculturele hapjes proeven

• 14:00 - 15:00 uur - Doe mee met leuke kinderactiviteiten

• 15:00 - 16:00 uur - Taalmaatje worden? Ga op Speeddate met een Taalvrager

• 16:00 - 17:00 uur - Doe mee met leuke taalspelletjes tijdens het Taalcafé (thema: biografie)

Ook kun je de hele dag vloerscrabble spelen en is er een praatplaat over hoe iemand de taal leert en wat daarbij nodig is. En er zijn medewerkers van het Taalhuis aanwezig om je meer over het Taalhuis te vertellen.

Jeugd

De hele dag (12:00 - 17:00 uur) zijn er medewerkers van de bibliotheek aanwezig om je meer informatie te geven over BoekStart, Peutervoorlezen, VoorleesExpress en nog veel meer.

Activiteiten bij de kraam:

• Doe mee aan een interactieve voorleesactiviteit met minitheater.

• Kom erachter hoe creatief jij bent.

Rondleidingen Huis van de Stad

Het Strandwalfestival vindt plaats naast het Huis van de stad Rijswijk. Heb jij altijd al willen weten hoe de binnenkant van dit iconische gebouw eruit ziet? Ga dan mee op rondleiding!

Boek een tijdslot tussen 10:00 en 15:00 uur en wees er op tijd bij, want er worden maar een beperkt aantal reserveringen aangenomen voor de rondleidingen.

Klik hier om een rondleiding te boeken

Meer weten over het Strandwalfestival?

Klik hier om naar de website te gaan