De-in-je-buurt-junimaand in bibliotheek Rijswijk

Gepubliceerd op: 27 mei 2019 09:28

In je buurt, dat is het thema bij de woensdagmiddagactiviteiten voor kinderen in juni in de bibliotheek in Rijswijk. Er zijn maar liefst vijf verschillende activiteiten voor kinderen van 2 - 12 jaar.

Jake en de T.rex

Luister naar het verhaal van Jake, die op een boerderij in Amerika woont. Zijn vader vindt een dinosaurusbot. ’s Nachts droomt Jake dat hij in de prehistorie is, tussen allerlei dino’s. Wat gebeurt er als hij een Tyrannosaurus ontmoet? Na afloop mag jij ook graven in de bak zand en maak je een oertijd fossiel.

woensdag 5 juni • 14:30 - 16:00 uur • 4 - 8 jaar

Versier je buurt met geheime kunst

Vind jij dat er te veel grijs is in jouw straat? Kom dan naar het atelier, daar maak je guerrilla-kunst. Dat is kunst die je stiekem op straat (of de plek die jij wilt) plaatst. Dat maakt iedereen vrolijk. En psst… niet verder vertellen: vanmiddag zet jij jouw kunst ergens in de bieb!

woensdag 12 juni • 14:30 - 16:00 uur • 6 - 12 jaar

Film: Pieter Konijn

Pieter Konijn en zijn vriendjes zijn blij dat oude boer Joe er niet meer is. Nu kunnen ze zijn hele tuin leegeten. Maar dan komt de nieuwe bewoner van de boerderij… en hij houdt nog minder van konijnen dan boer Joe. Kijk je mee naar deze grappige animatiefilm?

woensdag 19 juni • 14:30 - 16:00 uur • vanaf 6 jaar

Theater: Alleen voor jou...en alle andere kinderen - door Rik Rikken

Logeren bij opa en oma, dat is leuk! Je mag lang opblijven en ze kennen liedjes en verhaaltjes die ze alleen aan jou verklappen. Swing mee met deze muzikale poppenvoorstelling. Alle muziek komt langs: van dromerig tot rock ’n roll en van country tot tango.

woensdag 19 juni • 14:30 - 15:30 uur • 2 - 5 jaar

Speel met Dash, de superheld van jouw buurt

Dash de robot is weer in de buurt. Kom langs in het E-lab en programmeer Dash met een tablet als waakhond, super opruimer of redder. Geef Dash opdrachten en hij rijdt rond, kleurt zijn lichten en maakt geluid.

woensdag 26 juni • 14:30 - 16:00 uur • 9 - 12 jaar

Klik hier om een kaartje te kopen