Wat is uw droom voor de Julianabaan?

Gepubliceerd op: 30 augustus 2022 15:00

Centrumgebied De Julianabaan wordt vernieuwd. Niet alleen het winkelgebied, maar ook de ruimtes daaromheen. Groener, duurzamer en beter bereikbaar. Dan kan het weer tientallen jaren mee. Wij vinden het belangrijk dat u meedenkt over deze ontwikkeling. Samen met inwoners, winkeliers en andere belanghebbenden maakt de gemeente een plan voor de toekomst.

Waarom wordt het gebied vernieuwd?

De gemeente wil het huidige winkelcentrum De Julianabaan ende omgeving klaar maken voor de toekomst. Waarin de bibliotheek mogelijk een nieuwe plek krijgt, het winkelgebied aantrekkelijker wordt en nieuwe functies zoals het theater misschien een plek krijgen. Waar ruimte is voor elkaar ontmoeten en voor prettig wonen. En die goed bereikbaar is voor de fiets, de voetganger en de auto. Uit onderzoek in 2020 is gebleken dat er in de buurt behoefte is aan een moderne, laagdrempelige bibliotheek, een huiskamer van de stad. De gemeente onderzoekt of en hoe theater en bibliotheek in de toekomst misschien samen een cultuurgebouw kunnen vormen en wat u daarbij belangrijk vindt.

DromenLab De Julianabaan

Sluit uw ogen, laat uw fantasie werken en deel uw droom tijdens het DromenLab! Inwoners, ondernemers, organisaties, frisdenkers en criticasters, jong en oud zijn van harte welkom om mee te denken over de toekomst van De Julianabaan en een nieuw cultuurgebouw. Alle inbreng, tips en ideeën worden op prijs gesteld.

Deel uw dromen, ideeën en wensen over De Julianabaan. U kunt op de volgende manieren meedoen:

• Deel uw droom op de website: www.dromenlab.nl/julianabaan. Vul de enquête in op de website vóór 13 september.
  • Of kom langs bij het DromenLab op zaterdag 10 september van 10:00-16:00 uur op het ronde plein voor de HEMA in winkelcentrum De Julianabaan.