Expositie fotografiekunst in Rijswijk

Gepubliceerd op: 1 juni 2022 11:24

Kunstenaar Richard Verschoor exposeert van maandag 20 tot en met zaterdag 25 juni met een selectie foto’s in de theaterzaal in de bibliotheek in Rijswijk.

Broers en zussen

Bewonder onder meer zijn serie ‘Broers en zussen’: een project van negen foto’s waarin broers en zussen zijn geportretteerd op een neutrale, bijna wetenschappelijke wijze. Verschoor: ‘‘Zo komen hun uiterlijke overeenkomsten en verschillen optimaal naar voren.’’

Ontmoet Richard Verschoor

Op zaterdag is er in de middag gelegenheid om kennis te maken met Richard Verschoor en jouw vragen te stellen over compositie en kleur, lijnen, vormen en alles wat in je opborrelt als je naar zijn kunstwerken kijkt.

Ander werk

Naast deze serie hangen er nog enkele andere werken in uiteenlopende stijlen. ‘‘Ik heb een brede interesse, van straatfotografie tot natuur en stedelijk landschap. Het is een ware ontdekkingstocht geworden. Op het moment ligt mijn interesse vooral bij de portretfotografie,’’ aldus Verschoor.