Expositie schildersclub Stervoorde

Gepubliceerd op: 10 oktober 2022 10:00

Vrijdag 7 oktober opent kunstenaar Ton Schouten de expositie van leden van de Rijswijkse schilderclub Stervoorde bij de Kunstuitleen in de Rijswijkse bibliotheek. De expositie is te zien tot en met 29 oktober.

Eigen inzicht

De expositie heeft geen vast thema. De leden leverden voor de expositie heel verschillend werk aan. Er is met aquarel, olieverf, acryl, pastelkrijt en kleurpotloden gewerkt. Iedereen mocht dus naar eigen inzicht werk inleveren.

Genieten

De expositie is ingericht door Ferry Verburght, Jos Reneman en Richard Tofor. Zij geven aan dat de kwaliteit van de schilderstukken hoog ligt en dat het Rijswijkse publiek zeker zal genieten van wat er allemaal op de expositie te zien is.

Samen schilderen

De leden van schilderclub Stervoorde komen eens per week bij elkaar om samen te schilderen. Zij doen dat op dinsdagmorgen, dinsdagmiddag of donderdagmiddag.

Deelnemers van de club hebben er plezier in om gezamenlijk te schilderen. “Je wordt er blij van zeggen de mensen. Je leert van elkaar en de sociale functie en het onderlinge contact zijn zeker zo belangrijk.”

De expositie is tot 29 oktober gratis te bezichtigen tijdens de openingsuren van de bibliotheek, met uitzondering van de dinsdagmiddagen.

Meer informatie over schilderclub Stervoorde

Neem dan contact op met Jos Reneman: 06 44822970