Geef een bibliotheekabonnement cadeau voor kerst

Gepubliceerd op: 3 december 2022 13:43

De feestdagen komen er weer aan. Maar wat ga je dit jaar geven? Wij helpen je een handje bij het vinden van het juiste cadeau! Een leuk en bijzonder cadeau dat bij jouw partner, huisgenoot, vriend of vriendin zeker in de smaak valt. Geef deze december een abonnement of 'upgrade' cadeau!

De mogelijkheden

Een basisabonnement, een sterabonnement, van een basis- naar een sterabonnement ‘upgraden’ of een
partnerpas geven. Er is veel mogelijk.

• Overleg tijdens openingsuren telefonisch met een medewerker;
  • Kom langs naar de informatiebalie;
  • Of sluit direct het abonnement naar keuze online af!

Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op via de klantenservice:

Openingstijden, telefoonnummer & e-mailadres

Partnerpas / abonnement

Leent je partner weleens boek op jouw pas? Dat kan makkelijker en leuker! Voor maar € 5,- euro per jaar* kan je jouw partner ‘koppelen’ aan je eigen abonnement en krijgt hij of zij een eigen lidmaatschap met dezelfde voorwaarden. Zo wordt samen naar de Bibliotheek gaan nog leuker!

Vergeet niet je partner zijn/haar identiteitsbewijs of brief waar de naam en het adres op staat waar je samen staat ingeschreven. Na een jaar verlengen? Dat kan in de Bibliotheek met een nieuwe brief en legitimatie om aan te tonen dat je nog op hetzelfde adres woonachtig bent.

Sterpas / abonnement

Het is ook mogelijk om iemand die graag en veel leest een ‘upgrade’ te geven. Heeft jouw tante, vriend of huisgenoot al een basisabonnement bij ons? Voor maar € 10,- euro per jaar* extra geef je hem of haar een sterabonnement. Meer lenen, langer lenen en boetevrij**!

Vergeet niet je partner zijn/haar identiteitsbewijs of brief waar de naam en het adres op staat waar je samen staat ingeschreven en de originele bibliotheekpas, zodat deze kan worden omgezet naar een Sterabonnement. De pas wordt na een jaar stilzwijgend verlengd, bij automatische incasso loopt dat via de betaler. Dus als diegene terug wil naar een basispas, dit zelf in de gaten moet houden. Of als het goed bevalt, doe je het nog een jaar cadeau!

* deze kosten komen bovenop de kosten van het huidige abonnement.
** Met uitzondering van Toptitels

Basispas / abonnement

Ken je iemand die gek is op lezen en die nog geen lid is van de Bibliotheek? Je kan natuurlijk ook een basisabonnement cadeau doen. Voor maar € 45,- euro per jaar is hij of zij lid en kan er onbeperkt worden gelezen!

Hiervoor moet degene die lid wordt wel zelf meekomen naar de Bibliotheek en een geldig identiteitsbewijs meenemen. De pas wordt na een jaar stilzwijgend verlengd, bij automatische incasso loopt dat via de betaler. Er is gelijk de mogelijkheid om van de pas gebruik te maken en een rondleiding te krijgen. Om het leuk aan te kleden kun je alvast een kaartje schrijven met daarop een leuke tekst over het lidmaatschap, zodat je tijdens kerst niet met lege handen aankomt!

Waarom een abonnement?

• Duurzaam

Het is een duurzaam cadeau. En dat sluit in deze tijd goed aan bij kleine stappen voor een duurzame(re) levensstijl. Waarom? Een aangeschaft nieuw cadeau kost meer (o.a. energie en CO2) om te produceren.

• Kennis en verhalen

Geef dit jaar kennis en ervaringen cadeau. Daar kan diegene het hele jaar, precies waar en wanneer hij/zij het wil, van genieten. En het is een breed cadeau, want of je nou houdt van romans, thrillers, detectives of psychologische boeken: er is voor ieder wat wils.

• Uniek

Een abonnement op de Bibliotheek is een uniek cadeau en geschikt voor iedereen in jouw familie en vriendenkring die houdt van boeken, tijdschriften, cursussen, e-books en luisterboeken.

Online lid worden

Online lid worden kan alleen als iemand nog géén lid is, een pas omzetten kan in de Bibliotheek.

Geef deze decembermaand niet zomaar een boek cadeau, maar een hele Bibliotheek vól boeken!

Maak je geliefden blij met zo’n uniek cadeau en kom naar de Bibliotheek of regel het zelf online.

Zoals in het artikel vermeldt, de belangrijkste punten nog even op een rij:

• Een volledig nieuw abonnement kan online worden afgesloten, overstappen kan in de Bibliotheek.
  • Bij het inschrijven of aanpassen van een abonnement is een geldig legitimatiebewijs van de ontvanger nodig. Bij een partnerpas is een brief met huisadres ook nodig.
  • Betalingen lopen automatisch door, vergeet niet bijtijds op te zeggen of geef (als het goed bevalt) in 2023 weer een jaarabonnement cadeau!

Tot snel in de Bibliotheek!