Kom de moes-proeftuin ontdekken

Gepubliceerd op: 22 juli 2021 14:53

De Bibliotheek aan de Vliet nodigt kinderen deze zomer uit om te komen ontdekken in de proefjesmoestuin. In het tuin-lab kunnen kinderen tussen de 4-12 jaar aan de slag met allerlei bijzondere activiteiten.

Wat kun je doen?

Een robot besturen: lukt het de schat in de tuin te vinden? Onkruid wieden en wortels oogsten in de moestuinkist. Zelf zaaipapier maken. Dat zaaipapier planten in een mini-moestuin. Een alfabet fruitsalade maken en natuurlijk opeten. En van alles te weten komen over planten en de natuur in de weetjesboeken.

Hello Ruby

De inspiratiebron voor deze activiteit is de boekenserie Hello Ruby van de Finse schrijfster Linda Liukas. Over een avontuurlijk 6-jarig meisje Ruby, dat precies wil weten hoe computers werken.

Taal van de toekomst

In ons leven zien we dat steeds meer apparaten werken als computers. Het is belangrijk dat kinderen weten hoe deze computer denken, en digitale vaardigheden ontdekken. Dat geeft hen veel kansen in de toekomst. Eén van die vaardigheden is de taal van de toekomst: het programmeren. In haar verhaal komt Ruby in een moestuin. Een uitstekende plek om net als Ruby te spelen, puzzelen en te ontdekken.

Waar en wanneer?

De proefjesmoestuin is te bezoeken in:

• Leidschendam op woensdag 28 juli    14.00 –16.00 uur
  • Rijswijk op woensdag 11 augustus     14.00 – 16.00 uur
  • Voorburg op donderdag 19 augustus  10.00 - 12.00 uur

Kaartje kopen

Kaartjes voor de proefjesmoestuin zijn te koop via de agenda of aan de balie in de bibliotheek. Als je lid bent van de bibliotheek betaal je € 2,00. Ben je nog geen lid van de bibliotheek, dan betaal je € 3,00.

Let op! VOL=VOL.