Bewonder de kunstwerken van cursisten Annemarie Petri

Gepubliceerd op: 13 februari 2023 15:50

Creaties van cursisten van kunstenares Annemarie Petri worden binnenkort tentoongesteld in de Bibliotheek in Rijswijk. De expositie gaat woensdag 1 maart van start en is de rest van de maand gratis te bezichtigen.

Annemarie Petri

Annemarie Petri (Den Haag, 1965) is een veelzijdig kunstenares. Zij maakt schilderijen, beelden en etsen. Haar groot technisch vermogen staat steeds in dienst van het oproepen van een heel eigen, sprookjesachtige en melancholieke wereld. Haar bereik hierbinnen is groot, van bizar tot humoristisch, van bevreemdend tot herkenbaar. Opvallend is de grote concentratie en liefde waarmee ze haar minutieuze voorstellingen ten uitvoer brengt.

Annemarie genoot haar opleiding aan de Vrije Academie te Den Haag (1984-1989) en heeft sindsdien een uitstekende reputatie opgebouwd. Eerst als grafica, later ook als schilderes en beeldhouwster. Haar werk wordt getoond in binnen- en buitenland in diverse musea, galeries en op beurzen.

Al meer dan 25 jaar is zij docent tekenen, schilderen en etsen.

Locatie en tijd

• Bibliotheek Rijswijk aan het Generaal Eisenhowerplein 101
  • Gehele maand maart
  • Tijdens de openingsuren
  • Toegang gratis

Kom jij ook langs om de kunstwerken te bewonderen?