De Nationale Voorleesdagen 2020

Gepubliceerd op: 7 januari 2020 12:00

Tijdens de Nationale Voorleesdagen (22 januari tot en met 1 februari) zet de bibliotheek zich in om het voorlezen aan kinderen, die zelf nog niet kunnen lezen, te stimuleren. Dat doen we met bijzondere en gezellige activiteiten rond het prentenboek van het jaar 2020, ‘Moppereend’ van Joyce Dunbar en Petr Horáček.

Voorleesontbijt van 2 – 4 jaar

Een interactieve vertelvoorstelling over ‘Moppereend’. Tijdens het voorlezen kunt u samen met uw peuter genieten van een heerlijk ontbijt.

22 januari - Voorburg

24 januari - Leidschendam

31 januari - Rijswijk

Theatervoorstelling Moppereend van 2 – 6 jaar

Een spetterende voorstelling door Rik Rikken voor dreumesen en peuters. Een echte sparteleend komt erachter dat zijn favoriete speelpoel in een woestijn is veranderd. Andere dieren willen hem helpen door hun eigen plek aan te bieden, maar dat helpt niet. Moppereend wil zijn eigen plek! De donderwolk boven Moppereend wordt steeds groter. Dat kan niet goed gaan, hij ontploft bijna.

23 januari - Leidschendam

27 januari - Rijswijk