Johan Overdevest leest voor tijdens de Nationale Voorleeslunch

Gepubliceerd op: 23 september 2019 11:03

Op vrijdag 4 oktober kunt u in de bibliotheek in Rijswijk van 12.00 - 13.00 uur komen luisteren naar het Nationale Voorleeslunchverhaal. Het verhaal wordt voorgelezen door televisiepresentator en programmamaker Johan Overdevest. Na het verhaal geniet u van een heerlijke lunch. Johan Overdevest schuift bij u aan tafel aan en u kunt met elkaar in gesprek gaan.

Het Nationale Voorleeslunchverhaal

Het verhaal is dit jaar geschreven door Maarten Spanjer en zal zich afspelen tegen de achtergrond van de wedstrijd tussen Ajax en Benfica in 1969. Een wedstrijd die gespeeld werd in bitterkoude omstandigheden.

Aanmelden

Deelname aan de Nationale Voorleeslunch is gratis, maar i.v.m. de inoop van broodjes vragen wij u om u aan te melden. Aanmelden kan aan de informatiebalie in de bibliotheek of via onderstaande knop.

Klik hier om u aan te melden

Over de Nationale Voorleeslunch

Op vrijdag 4 oktober zal ze zevende editie van de Nationale Voorleeslunch plaatsvinden. Bekende en onbekende Nederlanders lezen die dag voor aan ouderen door het hele land. De Voorleeslunch wordt georganiseerd door de Leescoalitie in samenwerking met bibliotheken en verzorgingstehuizen.

Waarom een Nationale Voorleeslunch?

Voorlezen kan een rol spelen in het doorbreken van het isolement waarin sommige ouderen verkeren. Het voorlezen van een mooi verhaal of gedicht geeft ontspanning en is vaak een aanleiding om met elkaar te praten of herinneringen op te halen. Ook kunnen sommige ouderen door een visuele beperking niet (makkelijk) meer zelf lezen. Door voorgelezen te worden, kunnen ze toch genieten van verhalen.

Door het organiseren van een Nationale Voorleeslunch, willen wij laten zien dat het voorlezen van een goed verhaal veel plezier verschaft aan mensen van alle leeftijden. Voorlezen is een prettige en gemakkelijke toe te passen dagbesteding, die bijdraagt aan de kwaliteit van zorg voor ouderen.