Eerste exemplaar Nederland Leest cadeau uitgereikt aan oudste lid

Gepubliceerd op: 2 november 2022 14:00

Het eerste exemplaar van het Nederland Leest cadeau ‘Mevrouw mijn moeder’ is uitgereikt aan ons oudste lid: de 95-jarige mevrouw De Rouw.

Uitreiking

Het persoonlijke getinte en ontwapenende boek waarmee Yvonne Keuls als schrijfster een groot publiek wist te boeien werd goed in ontvangst genomen. De directeur van de Bibliotheek aan de Vliet, Gerard Hendriks, bood het oudste lid van de Bibliotheek mevrouw De Rouw een bos bloemen en het boek ‘Mevrouw mijn moeder’ aan in Voorburg.

Mevrouw De Rouw is blij met het boek van Yvonne Keuls, dat dit jaar is verkozen als boek voor Nederland Leest. Zij heeft het boek ooit al eens gelezen, maar doet dat met veel plezier nog een keer. Ze hoopt dat ze de jonge generatie ook kan inspireren om dit boek op te pakken. Of het digitaal te lenen via de Online bibliotheek als luisterboek. Ze geniet naast lezen van het wonen in de stad Voorburg en het lezen van detectives ook erg van reisverhalen. Vroeger las zij graag boeken die zouden worden bestempeld als ‘jongensachtig’ door het avontuurlijke karakter.

Haal het boek 'Mevrouw mijn moeder' op

Yvonne Keuls over ‘Mevrouw mijn moeder’: ‘‘Mijn moeder staat centraal in dit boek, dat zo prachtig aansluit bij het thema Oud worden, jong blijven. Ze weigerde naar een bejaardentehuis te gaan: ouder worden zou zij wel even op haar eigen manier doen. Er is geen groter goed dan waardig oud te mogen worden, op je eigen voorwaarden.”

Haal nu je boek op bij de Bibliotheek, zolang het voorraad strekt. OP = OP

Klik hier voor de activiteitenlijst tijdens Nederland Leest