Nieuwe Online Bibliotheek-app

Gepubliceerd op: 17 september 2020 14:41

Er is een nieuwe app voor zowel e-books als luisterboeken: de online Bibliotheek-app. Deze vervangt twee aparte apps (de e-books-app en de LuisterBieb-app). De nieuwe app is gebruiksvriendelijker én heeft meer mogelijkheden.

In de nieuwe online Bibliotheek-app (die je sinds 8 september kunt downloaden) kun je e-books en luisterboeken lenen, lezen en luisteren. Ook is het mogelijk om een favorietenlijstje te maken, previews van boeken te bekijken en te beluisteren. En boeken eenvoudig te verlengen als de leentermijn bijna afloopt.

Hoe werkt het?

Je kunt de nieuwe app downloaden op je mobiel of tablet: in de Apple App Store (iOS) en Google Play Store (Android).

Let op: je moet je wel opnieuw registreren om gebruik te maken van de nieuwe functies in de app. De 'oude' apps blijven overigens ook nog heel even beschikbaar.

Hoe lang werken de oude apps nog?

De oude e-books-app en de LuisterBieb-app blijven nog beschikbaar tot en met 20 september. Je kunt geen boeken meer lenen via de oude apps. Boeken die nog op je plank staan, kun je wel uitlezen. In de nieuwe online Bibliotheek-app start je met een lege boekenplank.

Voor wie is de online Bibliotheek-app?

Niet alleen volwassenen maar ook kinderen en jongeren kunnen genieten van zo'n 3.500 luisterboeken en ruim 30.000 e-books. Voor de allerkleinsten zijn er boeken van onder andere Woezel & Pip, basisschoolkinderen kunnen genieten van Brief voor de Koning van Tonke Dragt en voor scholieren is er een verzameling boeken die voor school gelezen of geluisterd kunnen worden.

Heb je een vraag over de online Bibliotheek-app?

Bekijk de veelgestelde vragen op de website van de Bibliotheek online.

Ga naar de Online Bibliotheek website