Open wand met kunst en verhalen

Gepubliceerd op: 7 oktober 2021 11:10

De jaarlijkse Open Wand expositie in november bij de Kunstuitleen in de bibliotheek in Rijswijk wordt dit jaar vanwege de tiende editie uitgebreid met verhalen van Rijswijkers.

Open wand

(Amateur)kunstenaars uit Rijswijk kunnen van 6 – 27 november exposeren op de ‘Wand’ van de Kunstuitleen. Zij kunnen tot en met 2 november hun werk aanleveren bij de Kunstuitleen t.a.v. Jacqueline van Munster. Het thema is dit jaar ‘Over de grens – Verhalen van 1001 Rijswijkers’. Het thema sluit aan bij het thema van de landelijke leesbevorderingscampagne Nederland Leest (november): ‘Een boek, duizend gesprekken’.

De vorige edities van de Open wand lieten zien dat er veel kunstzinnig talent in Rijswijk aanwezig is. We verwachten dat dit jaar ook weer te zien.

Meedoen met de Open wand

Meld vooraf je werk aan door te mailen naar jvmunster@bibliotheekaandevliet.nl
Vertel in maximaal 40 woorden iets over je kunstwerk en jezelf.
Geef het formaat van je kunstwerk aan.
Lever je werk tot en met 2 november aan bij de Kunstuitleen t.a.v. Jacqueline van Munster.
Er is beperkte ruimte beschikbaar, meld je werk dus snel aan.

Over de grens – Verhalen van 1001 Rijswijkers

We zijn allemaal Rijswijkers en onze persoonlijke verhalen vormen samen het verhaal van Rijswijk. Met elkaar brengen we alle verhalen samen en zorgen we ervoor dat ze niet vergeten worden.

Heb jij een verhaal over je jeugd, je geboortegrond, binnen of buiten Rijswijk, of een typische Rijswijkse gewoonte? Deel het dan met ons en daarmee met heel Rijswijk. Een gesproken verhaal, vlog, gedicht of foto. Het maakt niet uit, alles kan en mag ingeleverd worden!

Lever je verhaal aan op www.bibliotheekaandevliet.nl/1001-verhalen.

Afsluiting op 27 november

Zaterdag 27 november is om 11.00 uur de feestelijke afsluiting van de Open Wand. Andere activiteiten die dag: onder andere om 11.15 uur 1001 verhalenvertellers en om 14.00 uur de film ‘The way’. Deze film vertelt het verhaal van een man die een wandeltocht van zijn overleden zoon voltooit en zo over zijn eigen grenzen gaat.