Rijswijk in verbinding

Gepubliceerd op: 22 juni 2021 15:18

Stichting Trias heeft zich de afgelopen twee jaar verdiept in de Cultuuranker-methodiek. Een werkwijze waarbij vraaggericht werken op het gebied van cultuurparticipatie centraal staat. Deze opgedane kennis wordt begin juli ingezet voor een eigen, vernieuwend project rond cultuurparticipatie onder de naam: Rijswijk in Verbinding.

In samenwerking met Welzijn Rijswijk, Museum Rijswijk, de Rijswijkse Schouwburg, de Bibliotheek aan de Vliet en diverse andere instellingen organiseert Trias van 3 t/m 11 juli diverse projecten, zoals:

Iraans Mini-Film Festival

Drie inwoners uit Rijswijk van Iraanse afkomst stelden hun eigen filmprogramma samen: het eerste Iranian Film Festival! Maak kennis met de culturele, politieke, sociale en artistieke cultuur van Iran. Bekijk A Separation en twee korte films, inclusief Iraanse thee bij ontvangst, een proeverij van de Iraanse keuken en mooie gesprekken. Eénmalig programma!

M.m.v. Azam Sarvarian, Amirhassan Salamzadeh, Asal Morvarid, Lantaren/Venster en Welzijn Rijswijk

Georganiseerd door de Rijswijkse Schouwburg

• zaterdag 3 juli / 16.00 - 22.00 uur
  • De Rijswijkse Schouwburg, Generaal Spoorlaan 10
  • Entree:  € 7,50 (incl. Iraanse thee en proeverij)

Koop hier je tickets

Textiel Biënnale 2021: Food for thought

De Textiel Biënnale heeft in 2021 het thema Voedsel. Hoe gaan we er mee om, welke keuzes maken we en welke emotionele en sociale waarde heeft het? Als onderdeel hiervan borduren vrouwen uit verschillende windstreken hun favoriete recept op een theedoek. Het zijn de vrouwen van Almaz, die graag andere vrouwen in Rijswijk willen leren kennen. Een ding is zeker: voedsel en handwerken verbindt en de ontmoetingen zullen bijzonder zijn.

M.m.v. vrouwen uit de vrouwengroep van Almaz.

Georganiseerd door Museum Rijswijk i.s.m. Welzijn Rijswijk

• dinsdag 6 juli / 10.00 - 12.00 uur
  • Museum Rijswijk, Herenstraat 67
  • Entree: gratis

Over de grens - Verhalen van 1001 Rijswijkers

Iedereen is een verhalenverteller. Vandaag staat het eerste bijzondere verhaal  van ‘Over de grens’ in de spotlight en is iedereen uitgenodigd om te komen luisteren. Heb jij een mooi verhaal over je geboortegrond, vertel het door. Met elkaar brengen we alle verhalen samen en zorgen er zo voor dat ze niet in de vergetelheid raken. Ben jij degene die het avontuur samen met ons aangaat?

Georganiseerd door: Bibliotheek aan de Vliet en Taalhuis Rijswijk

• vrijdag 9 juli / 16.00 - 17.00 uur
  • de Bibliotheek aan de Vliet, Generaal Eisenhowerplein 101
  • Entree: Gratis

Vrijwilligerswaardering Kunst en Cultuur 2021

Rijswijk Doet organiseert voor alle vrijwilligers in Rijswijk een gevarieerd programma bij de Rijswijkse Schouwburg, om hen te bedanken voor hun inzet. Er is keuze uit de musical ‘Arthur en de Glazen Kroon’ van het Rijswijks Jeugdtheater en het Iraans Filmfestival. Voor elk wat wils! Vanwege Corona is het aantal plaatsen beperkt.

Locatie: Rijswijkse Schouwburg
Data en tijden: divers

• Za 3 juli / Iraans Filmfestival / 16.00 - 22.00 uur
  • Za 11 juli / Arthur en de Glazen Kroon / 19.00 uur
  • Za 11 juli / Arthur en de Glazen Kroon / 13.00 uur
  • Za 11 juli / Arthur en de Glazen Kroon / 16.00 uur

Meld je uiterlijk 1 juli 2021 aan via info@rijswijkdoet.nl
Stuur je naam, e-mailadres, telefoonnummer, keuze van de voorstelling én de organisatie waar je vrijwilligerswerk doet.
Je ontvangt het ticket/toegangsbewijs via de e-mail.

Georganiseerd door Rijswijk Doet i.s.m. Rijswijkse Schouwburg