RondomRijswijk op zondag 24 april bij de bibliotheek

Gepubliceerd op: 14 april 2022 13:35

Na twee jaar afwezigheid vanwege de coronamaatregelen, is op zondagmiddag 24 april de herstart van de succesvolle lokale live-talkshow RondomRijswijk. Plaats van handeling: de bibliotheek in Rijswijk, aan het Generaal Eisenhowerplein 101. Van 14.30 tot 15.45 uur bent u weer van harte welkom om bijgepraat te worden over (lokale) cultuur, politiek, actualiteit en andere interessante zaken die op dit moment spelen in Rijswijk. De toegang is gratis. Presentator van de middag is Frans Limbertie (foto).

Gasten op deze middag zijn onder anderen

• Producent/onderwater-cameraman Robert Hughan maakt een natuurdocumentaire over Den Haag. Samen met Ronald Dijkhuizen, voorzitter van de stichting “Groene Stad Achter de Duinen” en met Robert Rosier, stem van de documentaire, komt hij hierover vertellen.
  • Rijswijker Wilbert van Bijlert is te gast en met hem praten wij over het boek 'De Geschiedenis van Pasgeld en 't Haantje', dat hij schreef en op donderdag 24 maart jongstleden in informatiecentrum RijswijkBuiten presenteerde.
  • De onlangs geïnstalleerde nieuwe gemeenteraadsleden Lara Oude Alink (GroenLinks), Alice Prenger (BvR) en Tinus Kaffa (Wij.Rijswijk) komen langs. Frans is benieuwd naar hun eigen verwachtingen als raadslid.
  • Bunkercomplex Park Overvoorde heeft op zondag 1 mei aanstaande weer een openstelling met rondleiding. Locatiemanager van het complex is Riko van der Stap. Met hem praten wij over “Het best bewaarde geheim van Rijswijk.”
  • Muziek is er van Trias Talent Agency.

Na afloop is er nog gelegenheid om met een kop koffie, thee of een drankje met elkaar, de gasten en met Frans Limbertie na te praten.

Frans Limbertie

Presentator van ‘RondomRijswijk’, Frans Limbertie, groeide op in Rijswijk en werkte bij het ministerie van Defensie in verschillende communicatiefuncties. Daarnaast maakte hij theaterproducties en presenteerde hij veelvuldig diverse evenementen. Tegenwoordig werkt Limbertie als freelancer voor Uitgeverij West Media en schrijft hij daar voor de huis-aan-huisbladen Groot Rijswijk en De Posthoorn.

De Kracht van Rijswijk

‘RondomRijswijk’ wordt ondersteund door ‘De Kracht van Rijswijk’, een samenwerking van Museum Rijswijk, Welzijn Rijswijk, de Bibliotheek aan de Vliet, Trias en de Rijswijkse Schouwburg.