Samen Kunst Kijken met Naomi Lamens

Gepubliceerd op: 20 februari 2020 09:00

Op vrijdag 6 maart begint in de bibliotheek in Leidschendam de vijfdelige cursus ‘Samen Kunst Kijken’. Kunstzinnig therapeute en kunstenares Naomi Lamens verzorgt deze cursus, die zij al eerder succesvol gaf bij de bibliotheek.

Andere manier van kijken

U leert in deze cursus op een andere manier naar kunst te kijken. Daarbij gaat het vooral om het zien en het interpreteren van de details en het verhaal in een schilderij en minder om de kunstenaar of de stijl. Wat zien we? Wat gebeurt er? Waar zien we dat aan? En: wat doet het met u?

Samen

Samen kijken = meer zien. En omdat iedereen anders kijkt, kunt u samen veel meer ontdekken dan alleen. Elke observatie is waardevol en er is geen goed of fout.Tijdens elke bijeenkomst van anderhalf uur worden één of twee kunstwerken bekeken en besproken in een steeds wisselende opzet. Afsluitend krijgt u kort informatie over de kunstenaar en de stijl van het kunstwerk.

Andere ervaring

Aan het einde van de reeks hebt u een nieuwe manier van het bekijken van kunst ontwikkeld. Zo wordt een museumbezoek een hele andere ervaring! Kennis van kunst is natuurlijk altijd leuk, maar beslist niet nodig om aan ‘Samen Kunst Kijken’ deel te kunnen nemen.

Lees meer en koop uw kaartje