SeniorWeb aan de Vliet en de Bibliotheek aan de Vliet gaan samen

Gepubliceerd op: 29 december 2021 15:39

SeniorWeb aan de Vliet en de Bibliotheek aan de Vliet werken al jaren samen op het gebied van digitale cursussen en spreekuren, met name voor de doelgroep 50+. Beide organisaties gaan vanaf 1 januari de krachten nog verder bundelen.

Docenten worden vrijwilliger bij bibliotheek

Vanaf 1 januari 2022 gaat het aanbod aan cursussen, workshops en spreekuren verder onder de naam van de Bibliotheek aan de Vliet. De docenten van SeniorWeb aan de Vliet worden vrijwilliger bij de bibliotheek. De Stichting SeniorWeb aan de Vliet heft zichzelf op.

Efficiënte dienstverlening met breder aanbod

Met deze ontwikkeling wordt aangesloten bij een ontwikkeling die ook landelijk gaande is tussen bibliotheken en SeniorWeb. Door als één organisatie te werken, wordt de dienstverlening efficiënter ingericht en zal in de toekomst een breder aanbod voor een bredere groep inwoners ontstaan, waaronder laaggeletterden, vluchtelingen, jongeren.

Het cursusaanbod voor komend voorjaar is vanaf half januari onder de noemer ‘Allemaal digitaal’ te vinden op deze website.