Sinterklaasactie voor gezinnen die minder geld te besteden hebben

Gepubliceerd op: 9 november 2022 13:17

Na de geslaagde winterjassenactie, waarbij inwoners van Rijswijk honderden jassen hebben opgehaald, is nu de Sinterklaas-actie gestart voor gezinnen met beperkte financiële middelen. Ouders van kinderen met een Ooievaarspas kunnen een cadeau aanvragen via de website van KEI Rijswijk. Het Taalhuis in de Bibliotheek aan de Vliet ondersteunt gezinnen die hierbij hulp nodig hebben.

Cadeau aanvragen

Iedereen die een kind heeft met een eigen (geldige) Ooievaarspas, kan een cadeau aanvragen voor zijn of haar kind(eren). Dit kan via het aanmeldformulier op de website van KEI Rijswijk. Aanmelden kan tot en met zondag 13 november. Bij het invullen worden onder andere enkele gegevens gevraagd die bepalen wat voor cadeau het kind krijgt en waar en wanneer het cadeau kan worden opgehaald.

Vraag een cadeau aan

Hulp nodig?

Lukt het aanvragen van een cadeau je niet? Heb je moeite met de Nederlandse taal of de computer? Kom dan naar het Taalhuis in de Bibliotheek aan de Vliet in Rijswijk aanstaande donderdag 10 november van 15.30 tot 17.30 uur. Op die momenten is er een inloop spreekuur. Indien je vragen hebt over deze actie kun je vragen mailen naar Kei Rijswijk.

Pakjesavond: niet altijd haalbaar

Veel kinderen staan te trappelen om Sinterklaas te vieren en cadeautjes te krijgen tijdens pakjesavond. Dit is echter niet voor elk kind een feestelijk moment. Voor gezinnen met weinig financiële middelen is er soms geen pakjesavond met cadeaus. Rijswijkse organisaties zoals onder meer KEI Rijswijk, Financieel Netwerk Rijswijk en Welzijn Rijswijk hebben deze Sinterklaascadeau-actie opgezet om elk kind een memorabele pakjesavond mét cadeaus te bezorgen.

Meer informatie op de website van KEI