Start campagne 'Ik wil leren'

Gepubliceerd op: 8 september 2021 15:27

Woensdag 8 september was in de bibliotheek in Rijswijk de start van de campagne ‘Ik wil leren’. Het doel van de campagne is het bereiken van meer laaggeletterden.

Taalambassadeurs

Tijdens de bijeenkomst werd het campagnemateriaal onthuld in het bijzijn van de plaatselijke taalambassadeurs Leyla en Leo. Zij vormen het gezicht van de campagne in Rijswijk.

Samenwerking

Stichting Lezen & Schrijven, Doe Weer Mee!, het Taalhuis van de Rijswijkse bibliotheek, de partners in het Taalnetwerk en de gemeente Rijswijk hopen met de campagne zo veel mogelijk laaggeletterden te bereiken.

Wethouders Besteman

Wethouder Besteman (Onderwijs) was namens de gemeenteRijswijk aanwezig en gaf aan dat de gemeente in haar beleid volop inzet op de bestrijding van laaggeletterdheid. De schatting is dat in Rijswijk 10% van de inwoners laaggeletterd is. “Nog steeds kan een deel van onze inwoners niet goed vooruit met de basisvaardigheden: lezen, schrijven, rekenen en digitale activiteiten. Juist de afgelopen tijd zagen we hoe belangrijk het is aandacht te hebben voor basisvaardigheden en duidelijke communicatie.”

Zelf aangeven wat je wilt leren

Het campagnemateriaal bestaat uit posters en folders. Op de folders, of via een lokale website, kunnen laagletterden (laten) aangeven wat ze willen leren zoals lezen, schrijven, rekenen, computeren of omgaan met geldzaken. Daarna worden zij doorverwezen naar passend aanbod.

Wat wil jij leren?

Wil je weten wat je allemaal kunt leren?

Lees verder op