Het Taalhuis gaat weer open

Gepubliceerd op: 21 augustus 2020 12:00

In de week van Lezen en Schrijven (maandag 7 tot en met zondag 13 september) gaat het Taalhuis in de locaties Leidschendam, Rijswijk en Voorburg van de Bibliotheek aan de Vliet weer open. Tijdens deze week is er een feestelijk openingsprogramma bij de Taalhuizen.

Door de corona-epidemie kwamen velen in een isolement terecht. We moesten zo veel mogelijk binnenblijven. De wereld stond op zijn kop. Ook een bezoek aan het Taalhuis zat er niet meer in.

Hoe doe je dat als je niet goed kunt lezen en schrijven? Hoe weet je wat je moet doen na het luisteren naar de persconferenties? Is al die informatie over de maatregelen duidelijk? Kun je je kinderen helpen met hun huiswerk? Allemaal vragen die we met elkaar kunnen delen deze week.

Feestelijk openingsprogramma

De week van Lezen en Schrijven vraagt aandacht voor laaggeletterdheid. Een goed moment om het Taalhuis weer te openen voor bezoekers. Graag horen wij
van u hoe het met u ging de afgelopen maanden. Onder het genot van koffie/thee en wat lekkers gaan we met elkaar in gesprek. Daarna lezen we een verhaal en doen we gezellig een spel met elkaar.

Programma week van Lezen en Schrijven

Op de volgende dagen is het feestelijke openingsprogramma in het Taalhuis.

Leidschendam • ma 7 sep • 13.00 – 15.00 uur

Voorburg • di 8 sep • 11.00 – 13.00 uur

Rijswijk • wo 9 sep • 10.30 – 12.30 uur

Vanaf maandag 14 september beginnen de Taalhuis spreekuren (digitaal) en de leesclubs (in de bibliotheek) weer. Bekijk de agenda of Taalhuis pagina voor het aanbod.

Ga naar de Taalhuis pagina