Tentoonstelling ''De Ontmoeting''

Gepubliceerd op: 7 februari 2022 11:35

Van 14 februari tot en met 2 april wordt er in de Bibliotheek aan de Vliet op de locatie Rijswijk een tentoonstelling getoond genaamd ‘’De Ontmoeting’’.

Kunstenaars uit Delft en Rijswijk

Delftse kunstenaars uit Bacinol en kunstenaars die zijn aangesloten bij de Rijswijkse stichting Arti-Shock ontmoeten elkaar. Bacinol is een atelier van kunstenaars, ontwerpers en creatieve bedrijven uit Delft. Met koppels van steeds een Delftse en een Rijswijkse kunstenaar maakten zij samen kunst. En verkenden grenzen van elkaar en van elkaars gemeenten.

Ontmoeting tussen twee gemeentes

De Ontmoeting gaat over een nadere kennismaking tussen twee gemeenten. Maar de Ontmoeting gaat ook over het spannende proces van Rijswijkse en Delftse kunstenaars die samen gaan werken. Met verschillende technieken en visies die samenvallen in een reeks gezamenlijke kunstwerken. Op een kunstzinnige manier bezig zijn met de Ontmoeting tussen Delft en Rijswijk: dat is niet alleen voor kunstenaars. Inwoners van Delft en Rijswijk kunnen meedoen aan uiteenlopende workshops op verschillende plekken in Delft en Rijswijk. Van bankbiljetten maken voor het buurtschap Pasgeld op de grens van Rijswijk en Delft tot het vergelijken van plankton uit de Delftse Schie met plankton uit de Rijswijkse Vliet of collages maken zowel 2 als 3 dimensionaal.

De kunstenaars

Dit zijn de kunstenaars die De Ontmoeting mogelijk maken.

Uit Rijswijk: Winnifred Bastian, Claire Delperdange, Mariska Mallee, Christiaan de Roo, Ilona Senghore, Resie Schlooz, Ben Stolk.

Uit Delft: Judith Aardse, Wim van Egmond, Rob van Es, Elise Kloppers, Joost Konings, Ellen Rijsdorp, Roos Wisse en Annemiek van de Pol.

Datum - Tijd - Locatie - Prijs

Datum: 14 februari - 2 april
Hoe laat: Dagelijks tijdens de openingstijden
Locatie: de Bibliotheek aan de vliet - Locatie Rijswijk