Uw vakantie begint met (spannende) boeken

Gepubliceerd op: 20 mei 2019 12:54

De zomervakantie is hét moment om veel te lezen. Lekker ontspannen met een stapeltje spanning. Wij noemen dat Zomerlezen. We beginnen het Zomerlezen met de Spannende Boeken Weken. Die zijn van 1 tot en met 21 juni.

Natuurlijk zetten we de spannende boeken uit onze collectie extra in de schijnwerpers in deze periode. Detectives, thrillers, griezelverhalen, science fiction en fantasy zijn populaire genres bij onze leners. Speciaal voor liefhebbers van spannende boeken zijn er in juni vier bijzondere activiteiten bij de bibliotheek.

Thriller schrijfcafé *

Kruip in de huid van een moordenaar of detective en schrijf een spannende thriller. Tijdens dit speciale schrijfcafé gaat u aan de slag met het opbouwen van spanning in uw verhaal. Want hoe wordt uw spannende idee een echte literaire thriller?

Voorburg • vrijdag 7 juni • 10:30 - 12:30 uur

Film: Todos lo saben *

Laura (Penélope Cruz) reist met haar gezin terug naar haar geboortedorp in Spanje voor een huwelijk. De bruiloft is een reünie met de familie, vrienden van vroeger en haar oude liefde Paco (Javier Bardem). Het leven van de familie komt op zijn kop te staan wanneer Laura’s dochter verdwijnt.

Rijswijk • vrijdag 14 juni • 14:00 - 16:30 uur

Vorm een leeskring | gratis

Door u aan te sluiten bij een leeskring kunt u praten over de boeken die u leest en over uw favoriete schrijvers. Tijdens deze gratis ochtend kunt u lid worden van een leeskring of zelf een leeskring starten. Een medeweker van de bibliotheek vertelt u meer over de mogelijkheden.

Voorburg • zaterdag 8 juni • 11:00 - 12:30 uur
Rijswijk • zaterdag 15 juni • 11:00 - 12:30 uur

Ontmoet Eva Burgers *

De Voorburgse Eva Burgers werkte als rechercheur op de afdeling Zware Criminaliteit en als journalist voor verschillende kranten. Haar liefde voor schrijven en ervaringen als rechercheur combineert ze in haar jeugdthrillers. Eind dit jaar verschijnt er een misdaadroman voor volwassenen van haar hand. Eva vertelt over het schrijven van een thriller en hoe ze haar ervaringen in de verhalen verwerkt. Ook spreekt ze over het door haar geschreven misdaadspel ‘Kroongetuige’, dat op RTL 4 werd uitgezonden.

Voorburg • woensdag 19 juni • 16:00 - 17:00 uur

* Koop hier een kaartje