Vanaf maart 2023 digitale tijdschriften in de online Bibliotheek

Gepubliceerd op: 20 februari 2023 16:00

Lees je regelmatig online tijdschriften via de TijdschriftenBieb-app? Deze tijdschriften komen per maart 2023 in de online Bibliotheek-app. Zo kun je wekelijks je favoriete tijdschrift blijven lezen! Let op: je kunt maar 1 tijdschrift per keer lenen met je abonnement.

Door de digitale tijdschriften toe te voegen aan de online Bibliotheek kunnen nog meer mensen kennismaken met digitaal lezen via de Bibliotheek.

Stukje geschiedenis

De TijdschriftenBieb-app is eind 2020 gelanceerd als een pilot. De app werd vaak gedownload en ook werden veel tijdschriften geleend. Uit onderzoek bleek dat de gebruikers erg evreden waren over het digitale aanbod. Het is technisch niet mogelijk om door te gaan met deze pilot, daarom worden de tijdschriften straks via de online Bibliotheek-app aangeboden. Pluspunt? Je kunt nu ook jeugdtijdschriften lenen, zoals Tina en ZoZitDat.

Even alles op een rijtje

1. Alle gebruikers van de TijdschriftenBieb-app hebben een bericht gekregen over deze verhuizing door een melding op het beginscherm van de app.
  2. Vanaf maandag 6 maart 2023 kun je  geen tijdschriften meer in de TijdschriftenBieb-app lenen of lezen.
  3. Voor het lenen en lezen van tijdschriften in de online Bibliotheek-app heb je een geldig bibliotheekabonnement nodig. Leden van de Bibliotheek aan de Vliet kunnen, zonder extra kosten, lid worden van de online Bibliotheek. Hiervoor moet je een aparte account aanmaken.
  4. Je kunt 1 tijdschrift per 1 week lenen, met een leentermijn van 1 week.
  5. Houd je van het nieuwste van het nieuwste? Dat komt goed uit! Altijd is de voorlaatste editie van het tijdschrift beschikbaar.
  6. Mooi cadeautje: er komen meteen 2 digitale jeugdtijdschriften bij: Tina en ZoZitDat!

Vragen?

Heb je vragen over de online Bibliotheek-app? Kom dan langs bij één van onze vestigingen. Onze medewerkers helpen je graag verder!