Volledig cashless betalen in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 2 maart 2017 10:00

Op dinsdag 7 maart worden nieuwe koffieautomaten geïnstalleerd. Na deze laatste aanpassing is de bibliotheek volledig overgestapt op cashless betalen. U kunt in de bibliotheek voortaan niet meer met papier- en muntgeld betalen maar u betaalt alles via uw bibliotheekpas.

Wanneer heeft u een bibliotheekpas nodig?

In de onderstaande gevallen heeft u een bibliotheekpas nodig:

• Bij het lenen van materialen
  • Bij het gebruik van de computers (€0,02 per minuut, leden hebben per dag 1 uur gratis)
  • Voor het printen van documenten (A4 zwart/wit €0,10 en A4 kleur €0,50)
  • Voor het kopiëren van documenten (A4 zwart/wit €0,10, A4 kleur €0,50, A3 zwart/wit €0,20 en A3 kleur €1,00)
  • Voor het kopen van koffie en/of thee (€0,50)
  • Voor toiletgebruik (€0,20)

Cashless betalen in de bibliotheek

De Bibliotheek aan de Vliet is in 2016 begonnen met cashless betalen. Via uw pinpas en iDEAL kunt u ieder bedrag, zonder extra kosten, betalen. Dit betekent meer veiligheid voor u en onze medewerkers. Bovendien is cashless betalen makkelijk en snel waardoor wij u meer service kunnen bieden.

Tegoed op uw bibliotheekpas

Als lid heeft u de mogelijkheid een tegoed op uw pas te zetten waarmee u bijvoorbeeld leengeld of te-laat-geld betaalt. Dit kan handig zijn wanneer uw kind zelfstandig de bibliotheek bezoekt, maar geen eigen pinpas heeft. Het zetten van een tegoed op een bibliotheekpas kan met uw pinpas bij het oplaadpunt in de bibliotheek of op onze website met iDEAL.

Voor niet-leden is er een anonieme dagpas en een servicepas. Met deze passen kunt u geen materialen lenen.

• Anonieme dagpas: deze is gratis en hier kunt u een tijdelijk tegoed op storten. U levert de pas bij het weggaan weer in. Elke nacht vervalt het tegoed automatisch.
  • Servicepas op naam: deze is gratis en krijgt u op vertoon van uw legitimatie. Deze pas kunt u houden. Hier kunt u een tegoed op storten dat blijft staan.

Opladen in de bibliotheek

Voor het aanvullen van uw tegoed of betalen maakt u gebruik van een oplaadpunt. Hiervoor heeft u uw bibliotheekpas en een pinpas nodig.

Opladen via de website

U kunt voor het aanvullen van uw tegoed of betalen ook gebruik maken van onze website. Hiervoor gaat u naar ‘Mijn Bibliotheek’. Log in met uw pasnummer of gebruikersnaam en toegangscode en klik op ‘Details financiële posten’. Kies vervolgens het tegoed dat u op uw pas wilt storten (minimaal € 1,00) en bevestig dit. Selecteer uw bank en volg de stappen op het scherm.

Meer weten?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over cashless betalen? Vraag het een van onze medewerkers of lees verder op onze website.

Meer informatie over cashless betalen